Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
volvo*850 skrev:okok! nu har jag tittat lite närmare! men kan inte se några slangar\kablar som inte sitter där dom ska. Har även felsökt och fick inte fram en enda felkod, men bilen går som skit ;) Har hört talas om att bilen kan blii sån om katalysatorn gett upp eller smält...
Någon som har en idé?
Kan de va katalysatorn?

Tack på förhand alla kunniga volvo mekar ;)
tror iallafall inte din slang sitter där den ska för mapsensorn.. Den kan omöjligen sitta kvar nämligen om ni släpper ned motorn för att ta bort lådan. OCH den brukar folk missa..ansluter alla slangar som ska mellan hyllan över kylaren och insuget? Då menar jag att du ska kontrollera ALLA anslutningar över kylaren.
av volvo*850
En fråga då! Hur många slangar ska det vara mellan hyllan och insuget? är det fler än en? jag var inte med då de gjorde lådbytet!
av volvo*850
har kikat lite på det ikväll men kan inte se om det är några slangar\kablar som hängerlöst eller liknande, ska skruva bort katalysatorn nu i veckan och se vad som händer. återkommer efter ingreppet.

Tack för all hjälp & svar så här långt :D
Användarvisningsbild
av Nexus
innan du sliter bort katten be någon gasa och känn bak på slutröret om det kommer ut mycket avgaser.
Men som bu beskriver felet så tror jag inte det har med katten att göra.
felet uppkom ju efter kopplingsbyte . Gick bilen i början efter bytet eller har den varit tråkig sen de plocka isär och satte ihop???? då måste felet ligga någonstans där allt har tagits isär. Trasig katt påverkar inte motorgången som du beskriver. Delarna som släpper kan sätta igen avgasröret så bilen "kvävs".
av volvo*850
hallå igen!! skulle bara säga att jag sket i katten och de var nog tur de!! tog bort samtliga kontaktstift till motorn och satte tillbaka dom. Sedan nollställde datorn. Och efter det varkar bilen redig var ute och körde en sväng och den går perfekt!!!:D

Tack för all hjälp\\ Tacksam Volvoförare ;)

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]