Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micklo
Jag har suttit och klippt och klistrat nu i några dagar, sk "kolfiber look". Har "tejpat" Panelen där knapparna till elhissarna sitter och växelspaks plattan mm... Men nu har jag gett upp, det blir inte perfekt... Känns lite "B" också, kanske funkar på en 240 :D men inte på en v70n... Funderade på att klarlacka ovanpå "tejpen" men har helt gett upp den nu...
Fick tips av en lackerare att man kan använda titan lack spray som man använder till fälgar på inrednings detaljer... Har köpt färg mm så ska prov lacka en bit nu...
Lägger upp en bild senare...

Någon fler som har för mycket tid som provat något liknande??

Micke
Användarvisningsbild
av greeeken
Micklo skrev:Jag har suttit och klippt och klistrat nu i några dagar, sk "kolfiber look". Har "tejpat" Panelen där knapparna till elhissarna sitter och växelspaks plattan mm... Men nu har jag gett upp, det blir inte perfekt... Känns lite "B" också, kanske funkar på en 240 :D men inte på en v70n... Funderade på att klarlacka ovanpå "tejpen" men har helt gett upp den nu...
Fick tips av en lackerare att man kan använda titan lack spray som man använder till fälgar på inrednings detaljer... Har köpt färg mm så ska prov lacka en bit nu...
Lägger upp en bild senare...

Någon fler som har för mycket tid som provat något liknande??

Micke
Ja du det är ju det billiga alternativet.
Vore kul om de funkade.
Vi väntar på bilderna :-p
av Micklo
Snart klart... Mer bilder kommer... Blev riktigt bra, grundligt förarbere och bra ventilation, dammfritt... Nästan iaf...

Bild
Senast redigerad av 5 Micklo, redigerad totalt 0 gång.
av Micklo
Bilden är tagit med min 3,2pix telefon så den är lite grumlig, ska ta bättre bilder vid tillfälle...
Senast redigerad av 1 Micklo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
Var det spray o sandpapper du köpte bara?
Rengjorde ytan o sprayade på?
Hur många lager?
av Micklo
greeeken skrev:Var det spray o sandpapper du köpte bara?
Hur många lager?
1. Våtslipa (noga) :D
2. Prima, ca 3gånger
3. Lacka, ca 3-5 gånger
4. Klarlacka 3-7 gånger

Blev mycket bättre än jag hade väntat mig, finns några små missar, mest damm... Men jag ska jag vänta tills lacken härdar riktigt sen kan man putsa upp delarna så blir dom nog riktigt 100%
av Micklo
Degnell skrev:Med risk för att låta okunnig, men måste man ta bort hela dörrsidan för att få bort listerna? Isf, hur får man bort dörrsidorna?
Ja hela dörrsidan måste bort, bus enkelt. Den sitter med några plast "ploppar" och en skruv bakom handtaget... Sök här på forumet, jag har för mig att det finns en mer utförlig beskrivning...
Användarvisningsbild
av greeeken
Micklo skrev:
greeeken skrev:Var det spray o sandpapper du köpte bara?
Hur många lager?
1. Våtslipa (noga) :D
2. Prima, ca 3gånger
3. Lacka, ca 3-5 gånger
4. Klarlacka 3-7 gånger

Blev mycket bättre än jag hade väntat mig, finns några små missar, mest damm... Men jag ska jag vänta tills lacken härdar riktigt sen kan man putsa upp delarna så blir dom nog riktigt 100%

Härligt härligt.
Men våtslipa? Whats that?
Sandpappra under rinnande vatten?

Det sitter 8 små ploppar, klipps som ska tas bort. Dra rakt ut bara.
Sen lyfter du dörrsidan uppått så lossnar den.
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]