Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Morsning jo jag undrar om det är samma ok hållare fram på vänster och höger sida på S/V 70 1997 -2000?.
Varför lägger jag mig inte kollar på bilen då?. Torska på ett jävla ryggskott igår. :bored: .
Har kollat lite på bildelsbasen mm på en del ställen står det höger/vänster en del andra inte.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Ok jag har nåra liggande men jag vet inte till vilken sida. De ser lika ut allihopa möjligt att de är till samma sida då.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Ja de är likadana. Köpte ett par rostiga på skroten, de ligger nu i mitt garage och väntar på blästring och lackering 😋 50 kr/st :-)
Användarvisningsbild
av Erik Å
gubbstrutt skrev: ons 04 aug 2021, 17:49 Det finns alltså inget vänster o höger på hållarna?.
Nu ska vi se, vänster var nog den övre och höger den undre.. eller hur var det nu, jag ser ingen skillnad :-D
Lite rostiga kanske, you get what you pay for :P De här hade bara gått 30k så jag hoppas att glidytorna inte är alltför slitna
okhållare2.jpg
okhållare2.jpg (133.41 KiB) Visad 1135 gånger
okhållare1.jpg
okhållare1.jpg (163.77 KiB) Visad 1135 gånger
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Ok då behöver jag inte tänka på vilken sida mina lösa suttigt på då.
Jag sa försöka komma iväg o lämna mina på blästring i morron.

Tack för era svar båda två.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag håller på att fixa mig två kompletta uppsättningar av okhållare och ok.
Så kan man renovera, fixa och måla i lugn och ro och växla snabbt när allt är klart! :party:
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Det är ju ingen dum ide det. Själv ska jag visst besikta enl bylingen. Så tänkte hänga dit mina nya ok jag målade för ett tag sedan
o nya bromsslangar.

Edit och nya fram skivor och belägg jag köpte förra året.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Denna gång blir det två lager lamineringsepoxy och sen två lager hammarlack (ÖoB har Hammerite silvergå för 129 kr/250ml)
När jag fixade framoken för ett par år sen så fick de bara ett lager epoxy plus Biltema spray fälgfärg silver pga tidsbrist och det har blivit några rostprickar på dem.
Så går det när man slarvar :-D
Draget har fortfarande noll synlig rost (2 lager epoxy plus 2-3 lager hammarlack)

Sök här på jagrullar på &quo[…]

Det har inte kommit in olja på kolektorn och[…]

Felkod 322 - B230f LH2.4

När lampan tänds klarar inte elektronike[…]

Vilken mjukvara har ni?

- ETA har äntligen kommit tillbaka på k[…]