Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nej, jag är inte feminist. Jag avskyr den ideologin.
Men vad är det med er killar egentligen, när ni ska sälja era bilar?!

Bara för att jag är tjej, så verkar säljaren ta mig för en fullkomlig idiot och tar för givet att jag är tappad bakom en vagn.
Först när jag upplyser säljaren om att jag faktiskt råkar vara utbildad skogshuggare och maskinförare, med en hel del mek i bakfickan...så taggar säljaren ner.

Jag upplyser säljaren om att bilen han vill att jag ska köpa av honom, går ojämnt och att det skrammlar från underredet...närmare bestämt grenröret.
Jag upplyser honom också om att hans kupéfläkt snart kommer att skära ihop. (volvos största standardfel på alla äldre modeller?)
Han stirrar på mig med stooora ögon och svarar..-jaaahaaaa...det visste inte jag.

Pratade med min V70 säljare på Bilia efteråt och berättade om incidenten. Han skrattade gott och tyckte nästan synd om säljaren...som totalt tagit miste på fruntimmer...-stackarn, han visste väl inte om hur påläst och kunnig du faktiskt är...

Nåväl...men varför stämplar många av er killar, oss tjejer som kompletta idioter så fort det handlar om bilar?!
( :roll: Men det där om att kärringar kör illa i trafiken, kan jag faktiskt skriva under på. Generellt, utan att faktiskt placera mig i samma fack.)
Användarvisningsbild
av Brainy
Ptja... min förre sambo tävlade i Birka cup, min nuvarande kan inte ett jota om bilar. Svärfars bil borde jag ha sms-varning kopplad till alla varningslampor så jag vet när det är dags att tvinga in honom på verkstaden... Och sådär ser det ut i hela min gemenskapskret, de som kan och de som inte kan, har inget med kön att göra även om de killar som har koll visst är överrepresenterat.

Så jag drar knappast några paraleller på kön, första kommentarerna är viktigast :)

Vad var du och kikade på för bil?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag tror det beror lite på att det inte är så vanligt att tjejer är så bilintresserade, men jag håller med. Det är fel att anta att så är fallet redan från början, speciellt av en bilförsäljare.
Användarvisningsbild
av Brainy
Ser riktigt fin ut i lacken du!
Bromma, mina gamla trakter! Drottningholmsleden, en snöig natt, gles trafik och bakhjulsdriven volvo kan jag rekommendera ;)

Men i den där prisklassen kanske en 850 kan vara vettigare att titta på?
(men lastutrymmet är ju snäppet mindre iofs)

mvh
Anders´

Edit: hmm nu fick jag visst en 2a längst fram i antalet inlägg.
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:Ser riktigt fin ut i lacken du!
Bromma, mina gamla trakter! Drottningholmsleden, en snöig natt, gles trafik och bakhjulsdriven volvo kan jag rekommendera ;)

Men i den där prisklassen kanske en 850 kan vara vettigare att titta på?
(men lastutrymmet är ju snäppet mindre iofs)

mvh
Anders´

Edit: hmm nu fick jag visst en 2a längst fram i antalet inlägg.
Jag fundera på om du hade blivit skvatt galen i skallen av ditt inlägg :lol: :lol: men sen klarna det att du kommentera 945:an :wink: .
*irrblosset* tråkigt att man ska bli bedömd innan de ens vet vem man är eller vad man kan. Men det är lika illa för män som ej kan något om bilar och som blir idiot förklarade bara för de ej vet allt om motorer mm mm. Män förväntas ju kunna allt om praktiska saker o s v.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Blev det någon affär då?
Användarvisningsbild
av Lilja
Det är helt klart fel att anta grejer bara för att personen i fråga är av ett annat kön. Dock är det så att väldigt få tjejer är bilintresserade och kan en jota om bilar, vilket gör det lätt att anta tyvärr. :wink:
Användarvisningsbild
av Ericsson
Jag trodde alla var feminister nuförtiden!?!

Någon sa nån gång "Man ska vara rädd om sina fördomar, utan dom vet man ingenting".

Du gör själv samma sak i din rubrik: "Vad är det med er killar egentligen?!". Är inte det att generalisera lite grann...

Mina fördomar ser ut så här: Kvinnor vet ingenting om bilar, har noll mekanisk empati och kan endast ha begagnade bilar pga. av någon snäll man i sin omgivning alternativt plånbok och verkstad. Typiskt kvinnligt citat "Det lyser en röd lampa i bilen, ska det vara så?"...

Men verkligeheten ser säkert annorlunda ut, det där är ju bara fördomar ;-)
av Noodles
Vad har skogshuggare med bilar att göra.. :)

Lycka till med affärerna!

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]