Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johlin
Hej.
Det följer med 4 distanser. Dessa räcker dock inte för att få till rätt vinkel (handsfacket går inte att öppna..)
Jag använde 2 små muttrar som distanser (tager vad man haver) + de som följde med.
Jag satte som sagt värmaren kant i kant med högersidan av lampan.
luften sprutar ovanför stolen och rakt ut i kupén.
Volvoverkstaden monterade in motorvärmaren och satte då kupéuttaget nere vid tröskel. Detta gör att man kan gömma sladden helt och hållet upp mot hörnet vi dörren.
Kanske lite svårt att hänga med i den beskrivningen, jag skall se om jag inte kan få till en bild..
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag snackade med mekanikern som gjorde min installation och de rekommenderade inte minifläkten om jag ville vara garanterad isfria rutor i stor kupé som v70.

Den feta modernumfläkten sitter nu till vänster om lampan och tillräckligt långt ned för att gå fri från handskfacket men helt jävla ivägen för fötterna så nu måste den flyttas...suck..
Användarvisningsbild
av polcirkeln
johlin skrev:Hej.
Det följer med 4 distanser. Dessa räcker dock inte för att få till rätt vinkel (handsfacket går inte att öppna..)
Jag använde 2 små muttrar som distanser (tager vad man haver) + de som följde med.
Jag satte som sagt värmaren kant i kant med högersidan av lampan.
luften sprutar ovanför stolen och rakt ut i kupén.
Volvoverkstaden monterade in motorvärmaren och satte då kupéuttaget nere vid tröskel. Detta gör att man kan gömma sladden helt och hållet upp mot hörnet vi dörren.
Kanske lite svårt att hänga med i den beskrivningen, jag skall se om jag inte kan få till en bild..
Medföljande distanser? I mitt Termini paket följde det endast med en enkel manual, tre skruvar i en påse samt en mall för borra hålen rätt...(och själva värmaren inkl fästanordning att skruva fast förståss...)

Jo, det skulle vara trevligt med en liten bild...
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]