Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Jag har en Volvo S60 (2008) som jag ägt i ungefär 2 år, men nu har jag fått problem med bilen. Allting går bra med bilen tills man kommer upp i lite högre hastigheter över 90 då börjar liksom hela bilen skaka. Man ser hur hela passagerarstolen skakar när man kör på motorvägen. Det känns riktig obehagligt att köra på motorvägen när hela bilen skakar, man måste hålla rejält i ratten när man ska köra om någon.

Men när jag på vintern använder mina vinterdäck så känner jag knappt av någonting alls. Så jag antar att problemet måste ha någonting att göra med mina sommardäck, däcken har bara gått 1 sommar innan denna. Bilen var nyligen inne på besiktningen där den gick igenom utan anmärkningar och den var också nyligen inne på service där allting såg bra ut.

Alla bromsskivor, bromsok och belägg är bytta under den tiden jag ägt bilen.

Balansering gjordes förra sommaren och jag hade mycket riktigt tappa några vikter men det hjälpte knappt någonting mot vibrationerna / skakandet. På däckverkstaden borde de väl ha sett om någon av fälgarna var skeva? :-/
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Bilen var på service i tisdag inför &ar[…]

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]