Hej!
Blocket tycker jag är förunderligt. Det kan vara tyst länge och helt plötsligt så ringer någon och så är det klart.
Jag har nog haft tur och sålt allt som jag lagt ut på blocket inkl. en rätt speciell motorcykel för ganska mycket pengar där köparen sträckkörde från skåne till sundsvall för att hämta hojen. Värst och sälja är nog mobiltelefoner där man får bytesförslag på alltifrån persiska mattor till riktigt gamla skittelefoner.
Hur som helst så har du ju redan fått en massa förslag på hur du ska skriva annonsen och om du inte misstycker så har även jag ett förslag. Folk som köper en sådan här bil vet redan vad alla förkortningar står för och dom vet säkerligen vad som ingår i diverse paket. Vet dom inte det så får dom ju gärna ringa och fråga.
Jag tycker även att du ska minska ned på antalet bilder till bilhandlarstandarden tre; Framifrån, bakifrån samt förarplats. Har du tillgång till en villauppfart så fotografera den där. Låt sedan dessa bilder tala för sig själv.
I övrigt vill folk nog ha en svensksåld, pålitlig, oskruvad original volvoservad lågmilare.
Jag skulle skriva annonsen som följande (Jag antar att den har business-paket):
-------------------------------------------
Rubrik: Volvo S80 2,4 170 Business -00 lågmilare
Annons:
Volvo S80 2,4 170 Business -02 9200 mil
Svartmetallic, fullservad, business-paket, sommar- och nya vinterdäck, integrerad barnstol, avtagbart drag mm.
Bilen är svensksåld och mycket välskött.
Pris: 95000:- (Diskuteras vid snabb affär).
Välkommen att ringa eller mejla.
Mvh,
Kalle Kula
[email protected]
-------------------------------------------
Använd helst för och efternamn eller mindra bra typ "S80" eller "Volvo".
Mina fem öre.
/Uffe