Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Själva damaskbytet tror jag att jag grejar, har hittat bra guider. Problemet är att veta vilken damask man ska köpa så man har grejor hemma innan? Kollar man på Skruvat, Autodoc m.fl. så kommer det ju upp en massa damasker och alla har olika mått. Om jag hade plats att ställa upp bilen, plocka bort axeln innan bytet så man kan mäta skulle det ju inte vara problem, men nu vill jag ha allt hemma när jag sätter igång.

Finns det något sätt att veta vilken man ska ha? Eller är enda sättet att krypa under och mäta axeln ?
Köp lite olika dimensioner på Autodoc och lägg till full returrätt 180 dagar. Jag mätte på farsans S40 och beställde ändå några olika. Blir inte klok pä Autodoc för dom visar en massa olika trots att man angett regnr. Lik förbannat passade ingen av damaskerna så det slutade med original ändå.
Åk till din volvohandlare så får du rätt, så många kronor extra kan den ju inte kosta så det är värt att hålla på att beställa massa extrasaker, returnera etc.
Planen är att kolla hos en Bilia vad original kostar. Hos Autodoc är priset från 100 kr och uppåt, vilken det nu är som passar. Är det bara ett par hundralappar som skiljer så blir det original, men kostar en damask ca 500 blir det helt plötsligt många stålars när man byter både inre och yttre, ser ingen mening i att bara byta den ena.
Kamremsras

Skuren AC-kompressor varvid AC-remmen trasslade in[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hej! Min Volvo 744 -88 med B230FK motor i väg[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]