- fre 02 jul 2021, 00:53
För en vecka sedan vid 30°C ute temp efter en timmes landsvägskörning med halvlastad bil, växlade jag ner och gasade upp för att göra en omkörning. I slutet av omkörningen får jag en DSCT (eller vad det nu heter) varning med en sladdande bil bild, jag kvitterar den varningen och märker då att jag tappar ALL motoreffekt, händer inget när jag trampar på gaspedalen. Jag växlar upp och får då pådrag men bilen går som en påse nötter. Jag får en till varning omedelbart efter den första, motorn erfodrar service. Kvitterar även den varningen. Motorn gör krumbukter vid större pådrag och jag får inte mycket effekt. Jag kör till sidan och kontrollerar vätskorna som ser normala ut. Jag beslutar mig för att hanka mig hem de sist milen där jag parkerar bilen och där den nu stått i en vecka i väntan på tid hos min lokale mekaniker.
Vad hände, har någon av er varit med om något liknande och vad var det då för fel den gången?
Vad hände, har någon av er varit med om något liknande och vad var det då för fel den gången?
V70 Drive Momentum MY12, Clio 1.2 RN MY99, A2 1.4 TDI MY04, 900 S 2.3i MY97, 626 MY93, 440 2.0 MY94.
- By jontemalmö