Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Får några år sedan skulle jag köpa VVT enhet till V70. Det var bara Volvo själva som sålde dom i Sverige. Idag är det flera aktörer än Volvo som säljer dom i Sverige.
Då kollade jag priser......Och det var billigare och snabbare att åka ner till Bengan på Reservdelar på Bilia Haga Norra. Och köpa än på Trodo......

Och framför allt!
Dom var iaf kontaktbara.
Som tråden handlar om...... :P
Jag skulle en gång i tiden köpa hydraultryckare till en 20 ventilare, då kostade allihop runt 3 papp på Trodo. Då på skoj kollade jag upp dessa hos Volvo ÅF, Då hade dem en hel sats med 20 st för 1590 kr. Nu var det ju några år sen men det skadar inte att kolla upp saker och ting innan.
Det jag reagerade på att trådskaparen ska åberopa en reklamation på ett bromsok...Det däremot, har jag aldrig stött på hos min återförsäljare, att bromsoken de levererat till mig har varit felaktiga. Eller att min återförsäljare vägrade svara mig om det är något jag undrar över. Där kanske den stora skillnaden är?
Samtidigt så förstår jag varför många reservdelar är billigare hos webborderföretagen. Dom har inte över 130 anläggningar med försäljning, verkstäder, uthyrning och en stor fattning personal. I grunden måste man då förstå att en reservdel hos Volvo återförsäljaren kan bli ett högre pris på eftersom de förmodligen har enormt mycket större utgifter än Trodo t.ex. Jag är förmodligen lite konservativ i mitt tänk, men jag vill gärna ha en Volvoanläggning i närheten då jag lätt kan få tag på personal eller reservdelar när nöden kräver. Jag gynnar dem gärna för den sakens skull. Jag tror det skulle bli ett oerhört kaos annars om de skulle tvinga stänga.
Oket har suttit på bilen 1 år och 3 månader och Trodo hävdar ju 2 års garanti, dock via tillverkaren... om bälgen redan har massa sprickor och kolven kärvar så är det ett enkelt val... ingen lust att renovera oket själv då... Bilen är fö en 2010 V70 2.4D som nu gått 17k.
Beställt ett TRW-ok från Winparts, gick på 815:- inkl frakt. Ett nytt Volvo-ok ligger på ca 2700:-...

Bromsjobb är ju ingen raketforskning direkt, och där finns ju rätt mkt pengar att spara om man kan skruva lite själv.

Nyligen bytt ut även höger fram mot ett TRW från Winparts. Beställde först ett från Trodo som mailade 4 dagar senare och meddelade att de tyvärr inte kunde leverera, trots grönt på hemsidan...

Hoppas på hyfsad kvalitet från TRW, märkt ate och fomoco så renoverat original-ok, hoppas bara på att dom använder bättre bälgar än Maxgear... :)

Får väl se om det går igenom då dom vill ha uppgifter om vart/vilken verkstad som monterat, helst kvitto... läst om dom som haft problem med exv Autodoc ang det...

Kan tydligen ta upp till 3 månader innan det blir klart... jaja, vi får väl se...

Ahopp då gick tydligen min vänstra LE[…]

har haft detta problem ett längre tag, lyset […]

Hej, Jag har en Volvo S60 från 2011 Kinetic,[…]

Volvo car UX

La också in den, tog dock nästan 1h men[…]