Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nfs
tjo

Köpte ju en XC90 för några dagar sedan, "kanonbil är mycket nöjd"
Men har ett litet litet problem med ett ljud från dörrpanelen på förarplatsen som knarrar lite när jag sätter armbågen på panelen uppe vid rutan. Tänkte plocka ner dörrsidan och kolla vad det kan vara men undrar om det är svårt och om det möjligtvis finns någon instruktion någonstans?

NFS... :D
Användarvisningsbild
av VolvoBM
nfs skrev:tjo

Köpte ju en XC90 för några dagar sedan, "kanonbil är mycket nöjd"
Men har ett litet litet problem med ett ljud från dörrpanelen på förarplatsen som knarrar lite när jag sätter armbågen på panelen uppe vid rutan. Tänkte plocka ner dörrsidan och kolla vad det kan vara men undrar om det är svårt och om det möjligtvis finns någon instruktion någonstans?

NFS... :D
Lycka till, vår lät också så fort man lutade sig mot ovansida för att "kroma" armbågen. Men det kanske går att spraya insidan med NoiseKiller eller liknande? Men jag tror inte att bara en bortmontering hjälper så värst mycket, då det blir lätt så när man använder sig av olika material som flexar olika. Jag vande mig vid att inte kroma mer. Vilket inte är så svårt med tanke på att en normalbyggd människa sitter inte så värst bekvämt med armbågen där borta då man inte är byggt som Arnold och har hela bredden sas. :wink:
av uffeason
Det finns säkert en lösning för att få bort knarret. Hade exakt samma ljud på min -04 och vande mig jag med... I min nuvarande -07 så har de löst det hela för nu är den tyst.
Användarvisningsbild
av bjornw
Det varierar förståss från fall till fall. Jag har provkört 03:or som varit helt tysta, inte minsta gnek och knarr men vår 05:a gnekar på rätt friskt.

Just dörrsidorna är det som jag fått bäst ordning på. Men de måste monteras bort så man kommer åt att tjepa och sprejja. Främst var det där klipsen sitter fast i plåten som det gnekade för oss. Tejp i och runt hålen löste det. Även fönsterhisskonsolen och högtalaren är gnäll-källor.

Mittkonsolen och radion har jag däremot inte lyckats få ordning på, trots ivrigt sprejjande och tejpande. De rister och gnekar, speciellt när det är kallt. Hittar inte exakt var problemen sitter.
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]