Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
hamre skrev:Vi får se om d5t5's tekniker kan göra detta. Är ju inte något som stör mig så mycket. Jag måste rensa meddelandet när jag startar och det är ju inte så jobbigt men skönt om man slipper. :)
Rent spontant skulle jag säga att dom inte fixar det men jag har inte satt mig in i mjukvaran och hur den är uppdelad i TFT vs ordinarie DIM eftersom jag inte själv haft problemet. Hade jag haft någon "extra" TFT DIM så kunde man ju experimenterat för att veta mer men tänker ju inte plocka ur det som sitter i bilen :P

Brukar ju bli så att man lägger inte ner sig 100% om man inte själv gagnas av lösningen
Användarvisningsbild
av Steffe3
Inte relaterat till kurvljuset, men väl till mätarhuset. Mitt visar lite galet, när man kommer ner på "reserven" så försvinner avståndet till tom totalt ("---") istället för att fortsätta räkna nedåt, trots att det brukar finnas runt 10 mil kvar.

Osäker på vad det kan bero på också tyvärr :oops:

Möjligen att det beror på att det är en FT, och därmed har lite annorlunda bränslesystem (pumparmatur), som inte fanns när mätarhusen gjordes.
av hamre
johnnype skrev:
hamre skrev:Vi får se om d5t5's tekniker kan göra detta. Är ju inte något som stör mig så mycket. Jag måste rensa meddelandet när jag startar och det är ju inte så jobbigt men skönt om man slipper. :)
Rent spontant skulle jag säga att dom inte fixar det men jag har inte satt mig in i mjukvaran och hur den är uppdelad i TFT vs ordinarie DIM eftersom jag inte själv haft problemet. Hade jag haft någon "extra" TFT DIM så kunde man ju experimenterat för att veta mer men tänker ju inte plocka ur det som sitter i bilen :P

Brukar ju bli så att man lägger inte ner sig 100% om man inte själv gagnas av lösningen
Ha ha. Ja det brukar ju vara så. Vi får se. Troligtvis blir det nog så att dom lägger in det som en "known limitation/bug" på deras wiki istället för att fixa det. Så får nog stå ut med det. Som sagt inget direkt jobbigt att göra. :-D
Steffe3 skrev:Inte relaterat till kurvljuset, men väl till mätarhuset. Mitt visar lite galet, när man kommer ner på "reserven" så försvinner avståndet till tom totalt ("---") istället för att fortsätta räkna nedåt, trots att det brukar finnas runt 10 mil kvar.

Osäker på vad det kan bero på också tyvärr :oops:

Möjligen att det beror på att det är en FT, och därmed har lite annorlunda bränslesystem (pumparmatur), som inte fanns när mätarhusen gjordes.
Har samma sak på min FT. Är nog inget som kan göras där heller. Jag brukar dock inte köra slut så mycket utan jag tankar oftast en bit innan den går ner på röd. :-)
Takräcke Thule Evo (XC60).

Hej, Har takräcke enligt rubriken och som jag[…]

En sak du bör kolla, ta loss den klena vakuum[…]

Har raderat koden o färsökt starta den m[…]

Finns mer att läsa i Teknikens värld, V[…]