Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Catan90 skrev: tis 29 jun 2021, 21:38
Cotag skrev:Jag antar att du har koll på så att man inte hällde på olja (av okönd kvalisort) vid vägning/mätning.
Ja det var Volvo verkstad och jag stod bredvid dom hela tiden men tänker besöka dom igen imorgon

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus
De behöver nolla med Volvos VIDA, bra dock att titta så inga nya felkoder har tillkommit.
Cotag skrev: tis 29 jun 2021, 21:43 60 spänn för ett besök på en Volvoverkstad?
Kanske värt att köra till turkiet och få gjort service.
Ja jag ska byta remmen till hösten, får fundera på det :-)
Cotag skrev:60 spänn för ett besök på en Volvoverkstad?
60 kr för tömning av oljan sedan fylla på samma alltså mäta hur mycket olja det fanns inne i motorn: det var alltså inte en service

fjohan82 skrev:
Cotag skrev: tis 29 jun 2021, 21:43 60 spänn för ett besök på en Volvoverkstad?
Ja jag ska byta remmen till hösten, får fundera på det :-)
Det bästa är att få hit delarna original delarna från Sverige sedan kan arbets kostnaderna vara väldigt billigt. Dessutom i Istanbul är det mycket billigare

Men åt andra sidan är det billigt pga sek = TL är samma alltså 1000 sek 1000 TL. Det är anledningen till varför det blir billigare. Kan ge dig exempel på vad saker kostar. Att tona rutorna kostar 600 TL runt 600 sek alltså. Sen kan man polera med lackskydd etc alltså en sån polering skulle lätt ligga på 8000 kr i Sverige men här fick jag ett pris på 800 TL detta för att bilen är suv model annars skulle det kosta runt 600. Kan jag hitta video så kan jag ladda upp den här han polerar bilar så pass bra att en svart bil var så mycket polerad så den såg ut som silver Metallic bil pga all reflektioner ljus etc men när han visa andra vinklar såg man bilen var inte silver utan helt svart. Det är ungefär pris på vad du kan förvänta dig här i Turkiet

fjohan82 skrev:
Catan90 skrev: tis 29 jun 2021, 21:38
Cotag skrev:Jag antar att du har koll på så att man inte hällde på olja (av okönd kvalisort) vid vägning/mätning.
Ja det var Volvo verkstad och jag stod bredvid dom hela tiden men tänker besöka dom igen imorgon

De behöver nolla med Volvos VIDA, bra dock att titta så inga nya felkoder har tillkommit.
Har kollat upp det med bsr diagnos funktion på ppc inget felkod finns aktiv

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]