Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pleter83
Well kort historia, jag rullade avstånd ca 2m in i baken på en annan bil i en korsning.

Bild

Fick en "offert" från skadecenter här i Karlskoga, dom ska ha minst 41.000 för reparationen, då som han poängterade att allt är givetvis originaldelar och fabriksnya.

Och då har han inte kollat igenom allt heller.
Så han sa att får jag tag i beg delar så är det bara komma in med de så byter som samtidigt som dom fixar.
Lykta har jag fått tag i helt ny orginal för en vettig peng.

Då motorhuvet fått sig en smäll och blivit förskjuten åt vänster så, vete fan om det går rikta om den.
Och sido plåten/skärmen fått sig en knix/veckning som inte går få ut på ett fint sätt, så lika bra byta den.

Lackering har jag en person som kan fixa

Så vete fan riktigt vart man ska börja för att kunna få ner priset något haha.

Så tänkte på det med t.ex ny motorhuv, såg att det går få tag på rätt billigt sätt från autodoc mfl, men vad behöver man komplettera med?
Har ingen superkoll på läget med delar.

Så tusen tack om det finns vänliga själar som kan hjälpa en ensamstående som försöker rädda semestern lite.

Gäller en V60 R-design 2013
Senast redigerad av 1 Pleter83, redigerad totalt 0 gånger.
av Pleter83
Problemet var att jag bytte bil för ett år sen, och skulle lägga över den nya på helförsäkring istället för halv som jag hade på skrotbilen tidigare.
Men något måste kommit i mellan då det vart helt missat mer än att bilen gick på halvförsäkring, och det är en nota man får helt enkelt ta tyvärr.

Försökt vända och vrida på när var hur, men gjort är gjort tyvärr.
av S6024t
Motorhuven finns väl på nån skrot i närheten av dig! Kanske med rätt färg åxxå.. Att skicka från nått reservdelslager utomlands,så kan ju den vara mer skadad än din nuvarande huv..

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]