Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har en fråga som jag hoppas nån av er kan hjälpa till med. Det är så att jag körde idag ifrån Jönköping till Norrköping. Har en v60-11 gått 1400 mil. En minut efter jag kört av motorvägen i Norrköping så börjar de lukta bränt och det kommer rök ifrån ”ac” fläktarna. Kort därefter så varnar bilen för hög motortemperatur och att jag ska stänga av bilen snarast. Olja är bytt för en månad sen och kylarvätskan är på den nivån de ska vara. Några idéer vad det kan vara? Vet inte om jag vågar köra hem ifrån Norrköping imorgon. Upplever att de är märkligt att det kommer så sent in i resan.
Väldigt tacksam för hjälp och idéer!
Tack för svaret! Har inte möjlighet att läsa av felkoder. Vad jag kan se under huven är att det ser normalt ut, kunde köra vidare efter en stunds vila men sedan kom varningen tillbaka efter en kortare stunds körning. Ska också sägas att fläkten till motorn jobbade hårt i ungefär 10-15 minuter efter avstängning.
Senast redigerad av 1 adamhansson98, redigerad totalt 0 gånger.
Ja precis, det är 14 000 mil. Jag vet inte jättemycket mer om motorn än att bilen är halvservad för 1 månad sen där olja + filter + plugg är bytt plus en check så kamrem är ok. 2 veckor sedan så byttes magnetventilen till bilen då den var trasig. Vet inte så mycket mer.

Men för alla behörigheter gäller […]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]

Tack för feedback 👌