Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

GATUPLAN skrev: ons 23 jun 2021, 11:27 TACK så mycket allihopa
Jag bara hittade den bilen som hade typ allt all utrustning som jag vill ha och som min S90 har.
Eftersom det är omöjligt att hitta en lika fin S90 så börjar jag kolla på alternativ.

TACK
Tycker efter så mycket fram och tillbaka, samt hur din S90 fortfarande inte är helt 100%(men för bilia säger "godkänt" så hade jag utan tvekan bytt bort S90 mot vad som helst (likvärdig spec som du haft) och sen bara njuta utan att behöver ringa detta företag/andra personer angående din bil som du nu spenderat i minst 1 år utan att knappt ha kört den.. och när du väl kör den har det alltid varit något som stör dig och som inte blir åtgärdat.. usch..
UnleashFusion skrev: ons 23 jun 2021, 15:18
GATUPLAN skrev: ons 23 jun 2021, 11:27 TACK så mycket allihopa
Jag bara hittade den bilen som hade typ allt all utrustning som jag vill ha och som min S90 har.
Eftersom det är omöjligt att hitta en lika fin S90 så börjar jag kolla på alternativ.

TACK
Tycker efter så mycket fram och tillbaka, samt hur din S90 fortfarande inte är helt 100%(men för bilia säger "godkänt" så hade jag utan tvekan bytt bort S90 mot vad som helst (likvärdig spec som du haft) och sen bara njuta utan att behöver ringa detta företag/andra personer angående din bil som du nu spenderat i minst 1 år utan att knappt ha kört den.. och när du väl kör den har det alltid varit något som stör dig och som inte blir åtgärdat.. usch..
Tack
Det är inte så mycket alls S90 som Bilia får in över huvudtaget. Speciellt inget som passar den spec min S90 har.
Jag har kollat lite på andra modeller och försöker hitta ngt där med den utrustningen som jag vill ha kvar på den nya bilen.
SundanceKid skrev: fre 25 jun 2021, 11:43 Vad är det för utr som är så speciell på din?
Jag brukar bocka i det mesta på listan och tycker många andra bilar också har allt.
Är det nån executivemodell, nån diplomatbil?
Nej men ganska fin och unik ändå. Sticker ut verkligen på många sätt.
Det jag älskar med den är B&W, inscription med styling paket, ventilerad klädsel, luftfjädring, 4 kanals klimat, 21" sedan den lackärgen som jag favoriserar och även färgkombination invändigt, ganska "vågat" med ändå stilrent och smakfullt. Jag är stor förespråkare för Volvos inteligenta design och kan prata i evighet om den.
Bilen drar blickar till sig både hemma i Sverige och utomlands, när jag kör genom hela EU, fast det är andra semester resa jag missar pga detta.
Men exakt lika dan hittar jag inte, det är vi medvetna om, sedan måste det finnas andra alternativ som jag kollar på.
Men jag hoppas på en snar lösning.
GATUPLAN skrev: fre 25 jun 2021, 12:20
SundanceKid skrev: fre 25 jun 2021, 11:43 Vad är det för utr som är så speciell på din?
Jag brukar bocka i det mesta på listan och tycker många andra bilar också har allt.
Det jag älskar med den är B&W, inscription med styling paket, ventilerad klädsel, luftfjädring, 4 kanals klimat, 21" sedan den lackärgen som jag favoriserar och även färgkombination invändigt, ganska "vågat" med ändå stilrent och smakfullt. Nu ska jag inte rabla upp hela utrusningslustan, men det saknar inte något.
Jag är stor förespråkare för Volvos inteligenta design och kan prata i evighet om den.
Bilen drar blickar till sig både hemma i Sverige och utomlands, när jag kör genom hela EU, fast det är andra semester resa jag missar pga detta.
Men exakt lika dan hittar jag inte, det är vi medvetna om, sedan måste det finnas andra alternativ som jag kollar på.
GATUPLAN skrev: fre 25 jun 2021, 12:23
GATUPLAN skrev: fre 25 jun 2021, 12:20
Det jag älskar med den är B&W, inscription med styling paket, ventilerad klädsel, luftfjädring, 4 kanals klimat, 21" sedan den lackärgen som jag favoriserar och även färgkombination invändigt, ganska "vågat" med ändå stilrent och smakfullt. Nu ska jag inte skriva hela utrusningslustan, men det saknar inte något.
Jag är stor förespråkare för Volvos inteligenta design och kan prata i evighet om den.
Ok jag förstår dig är själv petig med exakt hur den ska se ut. Brukar sitta och bygga bil i nån månad innan jag beställer.

Går det att beställa ny? Finns S90 kvar?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

SundanceKid skrev: fre 25 jun 2021, 12:37 Går det att beställa ny? Finns S90 kvar?

Ja, en fullutrustad B5 AWD Inscription (diesel) går på runt 740000:-.
fjohan82 skrev:
SundanceKid skrev: fre 25 jun 2021, 12:37 Går det att beställa ny? Finns S90 kvar?

Ja, en fullutrustad B5 AWD Inscription (diesel) går på runt 740000:-.
Finns den inte med T8?

• 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Glappande hastighetsmätare och trippmäta[…]

Ja, var glad för att ha en fungerande AC i so[…]

B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]