Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Känns som att man blir lite lurad vilken bil man än har.. Hur många verkstäder kontrollerar verkligen alla punkter de ska på en service?

Tesla nämns som dyr, vilket de är, men de kräver inte heller att man gör service för att garantier ska gälla. Samma sak förstår jag med Polestar. De bjuder på service första åren (3000 mil eller 2 års intervall) men sen är det frivilligt.

Så jo, det finns anledning att tro att man kan slippa en del av servicen om man köper en elbil. Tror det kommer bli betydligt längre intervall än många bilar idag i allafall.
Artikeln är gammal, det har hänt en del. Tesla kräver ingen service för att garantier ska gällas. ID3 är billigare än eGolf att serva mm
Jag vet, men hur som verkar folk tro att det är gratis att serva en elbil, och så är ju inte fallet, det är väl bara att gå till dig själv, nu ingår väl förmodligfen servicen i din men annars är den ju långt ifrån gratis.

Kollegans E-niro gick på 4500sek varje 2000mil., och det är väl inte dyrare än tex en volvo men inte heller närapå gratis som många vill få det till. Biltillverkarna gynnar inte oss om man säger så.
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Tyvärr ingår den inte. Men serviceavtalet kostar -50% jämfört med min gamla A4.
Vem tror det är gratis? Det som sägs är ju att det är billigare och i flera fall mer längre intervall. Jag har nog inte hört nån som tror det är gratis.

För mig ingår service i priset första 3 åren men det är ju inget som man förutsätter. Serviceavtal har ingått eller rabatterats vid tidigare bilköp också.. så just det är ju inte så ovanligt.
Jo, men så brukar det ju ochså vara då man köper nytt, betalade 99kr i månaden på XC60in de första 3åren, men det är ju rärtt vanligt då man köper nytt, fast någonstans har såklart biltillverkarna tagit igen det, vi betalat det på ett el annat sätt.

Men för oss konsumenter känns det gratis med 99sek i månanden, det tycker då iaf jag.
Derank skrev:Men för oss konsumenter känns det gratis med 99sek i månanden, det tycker då iaf jag.
Jag betalar mycket mer. Har inte subventionerat avtal utan det är typ vad det kostar. Ingår däck i det också. Nåt upplägg via leasingbolaget.
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 433

Tack för svar. Tittade på att byta lyk[…]

Nya kontaker med Volvo , men nu säger dom sig[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter