Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1451053
Ibland går det inte att manövrera fönsterhissarna från förarplatsen.
När det inträffar är samtliga fönsterhissar i bilen döda.
Verkar som att knapparna på respektive dörr funkar så det är troligen bara förarsidans knappar som inte funkar.

Har inträffat ett antal gånger dom senaste dagarna.


Har även problem med att koppla upp bilen mot datorn via vida och dice.
Den tappar kontakten med flera styrenheter.
Har frågat om det här tidigare. Funderar på om det kan hänga ihop.
viewtopic.php?f=56&t=161552

Har förar dörren en egen styrenhet och sitter den i så fall inuti dörren?



Bifogar en gammal bild som troligen även finns i tråden med styrenhets problemen
Bilagor
ingencpu.jpg
ingencpu.jpg (888.31 KiB) Visad 1013 gånger
#1456897
Det blev sämre så jag lyfte av dörren. (det var extremt lätt att göra fast dörren var tung)
Hittade några skavda kablar och en som var helt av. Skarvade i en liten stump så att tråden böjer sej bra och skyddsisolerade dom skavda kablarna.
Har funkat i en månad nu!

Upplevde en blyg röklukt strax efter att ha m[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Det viktigaste är att du vilka må[…]

Problem med GPS och anslutning.

Det löste sig. Skriv gärna hur det […]

El-fel i 940 -92a

Hej alla! Har något / några fel p&ari[…]