Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
Jag har en bil som inte har hunnit lära sig svenska, jag vet väldigt dummt, det lös en RÖD triangel imorse och det stog följande,

Liv. Refr. Basso contr. Livello

senare dök det upp vill jag minnas,

Spegneren motoren.

låter som spänrulle, för bilen har låtit ganska oroglit sista tiden på tomgången, de va synd, för jag har precis bytt bil med farsan min, iomed vi fått barn så skulle det vara lättare o, det var det i några veckor, mycket lättare o lasta. Det är en V70 2004årsm en D5 och har i övrigt gått som en klocka, Italien import som ni förstår, jag vill bara veta vad felmedelandet är, jag måste endå förbi Rejmes för jag vill inte pilla själv utan vill få det åtgärdat proffesionelt, samt så ska jag ut till bilhandlaren idag o växla några ord, iomed det är strax över en månad sen vi hämtade ut den här kärran!

Mvh SAMMY !
Användarvisningsbild
av samcan
samcan skrev:Jag har en bil som inte har hunnit lära sig svenska, jag vet väldigt dummt, det lös en RÖD triangel imorse och det stog följande,

Spegneren motoren.

låter som spänrulle, för bilen har låtit ganska oroglit sista tiden på tomgången, de va synd, för jag har precis bytt bil med farsan min, iomed vi fått barn så skulle det vara lättare o, det var det i några veckor, mycket lättare o lasta. Det är en V70 2004årsm en D5 och har i övrigt gått som en klocka, Italien import som ni förstår, jag vill bara veta vad felmedelandet är, jag måste endå förbi Rejmes för jag vill inte pilla själv utan vill få det åtgärdat proffesionelt, samt så ska jag ut till bilhandlaren idag o växla några ord, iomed det är strax över en månad sen vi hämtade ut den här kärran!

Mvh SAMMY !

effter litte googlande så komm jag fram till

BASSO= låg / grund
LIVELLO= nivå

hmmm låg nivo på oljan får man hoppas ! :) men spegneren motoren, låter som spänn fast din motor anars blir det HE***** åt med den.
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:
samcan skrev:Jag har en bil som inte har hunnit lära sig svenska, jag vet väldigt dummt, det lös en RÖD triangel imorse och det stog följande,

Spegneren motoren.

Mvh SAMMY !

effter litte googlande så komm jag fram till

BASSO= låg / grund
LIVELLO= nivå

hmmm låg nivo på oljan får man hoppas ! :) men spegneren motoren, låter som spänn fast din motor anars blir det HE***** åt med den.

De bara kolla din olja Men då hade oljelampan lyst oxå.
Kolla kylarvätskan i bilen. Är den låg får du röd triangel
Användarvisningsbild
av K5054
Det där med spegnere betyder STÄNG AV MOTORN. Verkar ju klokt...
Användarvisningsbild
av samcan
Tjena igen ! verkar vara det du tänkte på Greeken, kylarvätskan, men ska denna bara kunna ta slut ? låter litte mysko, men snackade med en italienare här borta o han menar att det står ( Kolla kylvätskan låg nivå stäng av motorn ), hmm, låter ialafall snällare än vad jag hadde tänkt mig så det är bra det! Ska fylla på kylarvätska och återkommer så ni alla får litte klarhet i min italienska delikatess problem ! och föressten snart kommer jag att extraknäcka o lära ut italienska, me litte internet vad kan man inte göra idag ? , hehe

och jooo Spegnere motoren, låter som spännrulle/spaggethi problem. Inte så arvarligt tänkte jaginte som stäng av motorn omedelrbart iaff hehe.
Användarvisningsbild
av samcan
okey grabbar, ville bara att ni skulle veta att det handlade igår om Kylvätskan / glykolen, inget annat ! , så nu har vi lärt os litte Italienska !
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:okey grabbar, ville bara att ni skulle veta att det handlade igår om Kylvätskan / glykolen, inget annat ! , så nu har vi lärt os litte Italienska !

Vet inte om den bara kan försvinna sådär. Men jag råkade ut för det oxå.
Fyllde på me kylarvätska o allt var oki.
Åkte in dagen efter till verkstan o bad dom kolla systemet, inga fel hittades. Inget läckage heller.
Så jag vet inte vad det var.

Skönt att det löste sig. Tuta o kör vidare nu :D

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]