Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Angelo
Så var den då hämtad, den efterlängtade V70 Classic. Det blev väl ett par veckor förskjutning från det ursprungliga preliminära leveransdatumet, men vad gör det om hundra år. Bilen har väl hitills, på dom få milen med "råge" motsvarat dom förväntningarna som man haft. Har tom. fått anledning att provdra husvagnen några mil, och det var inte heller någon negativ överraskning.

Lite märkligt dock att samma modell dock 6 år nyare kan kännas så mycket nyare, hur har ni andra upplevt det vid byte?

Och dom omtalade leveransblommorna stod naturligtvis och väntade på att bara bli hemkörda i den nya fina bilen :D
av sandberg
Har inte fått några leveransblommor. Fick en dåligt ihopskruvad bil istället :shock:

En sak jag märkte i helgen när jag tvättade bilen var följande (med risk för att ställa puckade frågor...)
* Sidorutorna fram hade mycket bättre avrinning av vattnet än övriga rutor. Behövde inte ens torka, de var redan torkade. Är de av annan kvalité än de andra rutorna?
* Har tonade rutor bak, och märkte här vid tvätt att på båda passagerarrutorna i baksätet så var det två stycken runda ringar som såg ut ungefär som en sån där ring det blir efter ett blött glas på bordet. De syndes väldigt tydligt nu, men har inte sett de innan. Har det något med toningen att göra? (originaltoning...)
Användarvisningsbild
av Jon
Jag har laminerat glas, då blir det även vattenavvisande på sidorutorna fram. Då beter sig vattnet lite annorlunda där än övriga rutor.

Kolla om det finns en droppavstötningssymbol nere i hörnet.

/j
Användarvisningsbild
av lexus
sandberg skrev:* Sidorutorna fram hade mycket bättre avrinning av vattnet än övriga rutor. Behövde inte ens torka, de var redan torkade. Är de av annan kvalité än de andra rutorna?
Tvättade också bilen i helgen (det har aldrig varit lika roligt kan jag säga). Noterade också bättre avrinning på sidorutorna fram och när jag kollade på dem lite närmare så såg jag den där lilla symbolen med dropparna. Alltså har de ett bättre vattenavvisande skikt än övriga rutor.
av sandberg
Jon skrev:Jag har laminerat glas, då blir det även vattenavvisande på sidorutorna fram. Då beter sig vattnet lite annorlunda där än övriga rutor.

/j
Ok, misstänkte något sådant. ska kolla när jag kommer hem. Tack för hjälpen iaf
Användarvisningsbild
av Jon
Har ni beställt laminerat glas eller fått det ändå??? Jag har ju betalat extra för det...
Användarvisningsbild
av lexus
Jon skrev:Har ni beställt laminerat glas eller fått det ändå??? Jag har ju betalat extra för det...
Jag har inte beställt något extra. Är det inte standard med extra vattenavvisande sidorutor fram?
Användarvisningsbild
av Angelo
Jon skrev:Jag har laminerat glas, då blir det även vattenavvisande på sidorutorna fram. Då beter sig vattnet lite annorlunda där än övriga rutor.

/j
Hur ser den där "droppavstötningssymbolen" ut?
Det är väl möjligen inte den där ellipsen med tre stycken c:n inuti :roll:
Användarvisningsbild
av Jon
Jag har en hammare som symbol också, dvs stöldskydd genom laminering. Det var det jag betalade för, kanske är det så att alla rutor är vattenavisande men inte alla laminerade.

/j
Användarvisningsbild
av tjotto
Laminerat glas kom med påköpet om man tog tonade rutor :D och vattenavvisande rutor fram är med i laminerade rutor
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]