- mån 29 okt 2007, 21:04
Jag fick lämnat in min nya Volvo på verkstaden för ett garantijobb. När jag fick tillbaks bilen upptäckte jag att stötfångaren bak var repad och att vänster fälg bak var skadad. Jag åkte tillbaks till verkstaden och de fotograferade skadorna. Stötfångaren blev omlackad efter ca 3 veckor och en ny fälg sattes på. När jag hämtade ut bilen passade jag på att tanka vid Volvo. Då tog jag en runda runt bilen och upptäckte att de förmodligen skadat bilen precis vid hjulhuset och försökt bättra på skadan. Förmodligen genom att lägga på färg och sedan rubba bort överskottet av färg. Arg som ett bi for jag in till verkmästaren och frågade vad som hänt. Han kunde bara beklaga och fick åter ta upp kameran och fota. Vad skall man göra? Det känns inte så kul och ha en omlackad bil på en massa ställen. Bilen är ca 2 månader gammal och rullat 300 mil. Känns inte som återförsäljaren riktigt bryr sig. Kan man vända sig till Volvo i Göteborg? Någon som har ngt tips vad man kan göra? Vad säger konsumentköplagen?