Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skall ställa billen under minst ett halvår och vill då ta ur batteriet och underhållsladda det.
Jag vill naturligtvis ha bilen låst när jag reser ifrån den men det verkar vara ett problem.
Öppnar man huven, låser bilen och lossar en batteripol går larmet igång.

Hur ska man bära sig åt om man vill ha bilen låst samtidigt som man har monterat ur batteriet ?
hasseA skrev:Jag skall ställa billen under minst ett halvår och vill då ta ur batteriet och underhållsladda det.
Jag vill naturligtvis ha bilen låst när jag reser ifrån den men det verkar vara ett problem.
Öppnar man huven, låser bilen och lossar en batteripol går larmet igång.

Hur ska man bära sig åt om man vill ha bilen låst samtidigt som man har monterat ur batteriet ?
Jag för så här att jag har en laddare som ligger inne i huven och sedan drar jag kabeln så sen sladd går in i huven och kopplar ihopp dessa inne i huven sedan stänger jag huven så laddar den och ingen kan öppna huven för den är låst ingen kan dra ut kabeln för den är innanför och går inte dra ut den. Och då laddar jag upp batteriet safe. Vet dock inte om det går underhålls ladda batteriet hela tiden i 6 månader så att säga alltså ha laddaren kopplat till batterit konstant

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus

Det går utmärkt att ha en bra underhållsladdare inkopplad i ett halvår. Min Ctek polar har varit inkopplad på min traktor i 7-8 år nu, med undantag för när jag använder den någon gång i månaden.
Man kan ju sätta laddaren i en veckotimer också. Jag har så på Volvon så att den laddar 4 h i veckan. Laddaren återtar samma program när den får ström. Nu har jag inte besökt Volvon på 1,5 år pga Covid så vi får se nästa gång hur det har funkat över lång tid

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Generator Pv 444

Om du byter kol i generatorn måste man i reg[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]