Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av topic
Solfilmen är nu monterad och klar. På de FRÄMRE SIDORUTORNA :roll:
Det blev Biltemas; som släpper igenom 65% av ljuset.
Och jo jag märkte själv hur det skulle moteras, en massa såpvatten och tålamod. Resultatet för att vara första gången blev inte helt perfekt. Det finns en del bubblor och små små streck. Men dom syns inte om man inte är alldeles nära. Det ser inte så tonat ut, men ur olika vinklar och beroende på hur ljuset ligger på så blir det som en spegel, vilket är skönt om man kör mkt i stadstrafik och vill vara lite undercover 8)
Om farbror potatis slår halt på mig hissar jag raskt ner förarrutan och sänker passagerarrutan som nästan blev helt utan bubblor några cm så är det näst in till omöjligt att ana någon film.
Hur som helst är det klart värt risken. Dessutom blir bilen inte lika varm inuti med filmen på..!
av Gabber
biltemafilmen blir ju så fin efter ett par år när solen har blekt den=)
av topic
Säkert så men då har jag sedan länge lämnat den bilen och sitter i ett nytt vrålåk!
av topic
Jahopp, då slog länsman halt på en i veckan som gick.
Vid en korsning där undertecknad hade för avsikt att göra en vänstersväng där även mötande bil fick för sig att göra samma sak uppstod en situation där jag som givetvis har företräde före alla andra svänger först trots att jag hade uppmärksammat en blå och vit mc bakom den mötande bilen.

Följden blir att jag genomför min vänsterväng varpå ett tvåhjuligt fordon dyker upp i backspegeln. Föga förvånad svänger jag in mot trottoarkanten och inväntar konstapeln. Gubben i fråga gör i vanlig ordning en Qp på mig och fordonet. Uppmärksammar mig på att jag kör med felaktig belysning samt att jag vid färd saknat bilbälte.
Situationen i korsningen var även det föremål för diskussion men då jag rättat konstapel blå att det faktiskt var en Audi och inte en Saab som var det mötande fordonet samt att denne i ett mycket sent skede visat sin avsikt att svänga då jag redan hunnit för långt upp i korsningen så håller konstapeln med om att jag inte gjort något fel.

800:- blev ändå totalsumman för detta och tror ni han uppmärksammade min toning på de främre sidorutorna?! Nepp!

Mer toning åt folket!
Användarvisningsbild
av Ramon
Ahh, den typen hade vi på vår 855:a för länge sen. Funkar ganska okej, men det är mer en tillfällig "lösning/toning" För de är ej formklippta till rutorna (kan hända att det finns formklippta med, men vi hade iaf inte det), sen så är denna typ av toning inte så snygga om man kikar lite närmare på rutorna, det är liksom inte som en hel film, utan det är en massa små hål i "mattan" där solljuset släpps igenom, de är inte stora men de syns. Annars så funkade dom bra, bara att sätta upp och ta av då man inte behöver den. På den vi hade behövde man inte sätta på den på rutan med såpvatten, den liksom fastnade ändå då det var något "klistrigt" på ena sidan, dock inget som syndes på rutan då man tog av den.
Användarvisningsbild
av lappen
jag har alltid lämnat in mina bilar, till solfilms företag dom gör så att det blir snyggt...gangster look har en V50 som har 7 rutor filmade det kostade mig 4700:- 2 års garanti på jobbet och 1 års garanti på filmen.

// lappen

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]