Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej ! Bytte nyligen min V60CC till en XC60 istället. Dock saknar den "ramlös" innerbackspegel ,vilket jag tycker är snyggare och haft i mina två tidigare bilar (v40 &v60cc). Har sett att det finns en monteringsanvisning , men det gäller den med kompass (ser dock likadan ut som den utan). Så frågan är ,finns det en kontakt förbered när jag lossat på kåpan och behöver jag mjukvaruuppdatera bilen efteråt ? Någon som har gjort bytet någon gång ?
Är det värt besväret/pengarna ? Köper den på skroten i så fall (utan kompass).
S80beat skrev:Hej ! Bytte nyligen min V60CC till en XC60 istället. Dock saknar den "ramlös" innerbackspegel ,vilket jag tycker är snyggare och haft i mina två tidigare bilar (v40 &v60cc). Har sett att det finns en monteringsanvisning , men det gäller den med kompass (ser dock likadan ut som den utan). Så frågan är ,finns det en kontakt förbered när jag lossat på kåpan och behöver jag mjukvaruuppdatera bilen efteråt ? Någon som har gjort bytet någon gång ?
Är det värt besväret/pengarna ? Köper den på skroten i så fall (utan kompass).
kolla in denna video

Har en XC60 2016 bsr optimerad steg 1 plus

Bara att byta, sitter en kontakt där uppe ja. Men du skulle kanske om möjligt tagit med den från din förra bil och satt i denna i den bilen :) De är ju dyra dock, 1000kr är billigt på bildelsbasen, de flesta kostar väl runt 2000kr. Hittade min till förra bilen för ca 50kr på en skrot och den fick följa med in i nuvarande bil med :)
Kod: Markera allt
 De är ju dyra dock, 1000kr är billigt på bildelsbasen, de flesta kostar väl runt 2000kr. Hittade min till förra bilen för ca 50kr på en skrot och den fick följa med in i nuvarande bil med :)
)
Ja gav 995 plus frakt nyss. Önskade att den kostade 50 kr också ;). Sparar dock på originalspegeln ifall jag skulle byta bil igen i framtiden.
@S80beat, Ja helt rätt, annars säljer du den nya för säg 500kr en dag när bilen säljs i alla fall. Båda de senaste bilarna har haft automatisk med ram men på en tidigare V50 med enbart vanlig backspegel fick man gräva en del men den kabeln dök upp till slut

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]