Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
leiwi skrev: tis 01 jun 2021, 10:37
Fattiglapp skrev:Jag hade nog avbeställt om det inte var för den kommande skattehöjningen och att jag tror mig få min bil i Juni. Så Volvo räddades av Miljöpartiet :mad:
Det finns ju en hel del "lagerbilar " med snabb leverans och ofta förregistrerade , då slipper man ju betala för sådant man inte får
Nu är jag också missnöjd med Volvos hantering, men jag kan inte påstå att jag betalar för sådant jag inte får. Däremot är slutresultatet en bil som inte hade funnits med som alternativ om jag haft all info. Hur menar du med att betala för sådant du inte får?
av TmVardon
Bland det värsta tycker jag är att Volvo plockar bort utrustning på redan beställda bilar och har kvar samma tillval på nya beställningar i 90 serien. Då är det ju bara Volvo som vill tjäna så mycket pengar som möjligt och kunderna som får lida.
av Fattiglapp
...och att de fortfarande bekräftar leveransdatum med sådan utrustning som inte finns samtidigt som de inte ”kan” eftermontera på min nya bil.
Vansinnigt, men jag kan fortfarande inte påstå att jag betalar något jag inte får. Däremot att jag aldrig hade betalat så mycket för den bilen jag får.
av pbe
Lite nyfiken på vad ni har fått för leveranstider? Jag beställde min V60 T6 Recharge i månadsskiftet jan/feb. Bilen går i produktion den 29/6 enligt säljaren. Förväntad leverans enligt Minvolvo är vecka 29 vilket känns rimligt om den går i produktion den 29/6. Tyvärr missar jag deadline den 30/6 då det inte kommer att finnas ett regnummer innan dess och jag förlorar cirka 700kr/mån netto (förväntade nya regler för förmånsbil från den 1/7). Ursprunglig leverans var vecka 20. :mad:
Jag får uppfattningen att några av er här har fått bättre leveranstider på senare beställda bilar (V60 Recharge) och funderar på varför det är så? Kan det vara min säljare som har varit sen med att lägga om bilen till en MY22 när MY21 utgick så att jag har hamnat längre ner i kön eller har det med annan utrustning att göra? Nu kan jag ju avbeställa och invänta att köpa en bil där Driver Awareness ingår, men det innebär ändå leverans efter den 30 juni och då gör jag den största förlusten ändå, 700kr netto (förmånsbil) vare sig med eller utan Driver Awareness. :mad:
Användarvisningsbild
av poseidon
Funktionen i en V90 kan va samma som i en V60 men den kan utgöras av helt andra komponenter som volvo å underleverantörer har på lager.

Ni har för liten koll på kretskortstillverkning, blir bara killgissningar.
av Fattiglapp
Du killgissar om vår koll på kretskortstillverkning och produktionsfrågor tror jag bestämt :-)
Men du har rätt i att det kan vara annorlunda. Det hade dock förvånat mig. Enligt min erfarenhet...
av pbe
@d3nsomv3t, Har du Harman Kardon ljudsystem i din konfiguration? Min bil hamnade längre bak i kön när den gjordes om från MY21 till MY22 pga detta enligt min säljare. I MY21 ingick HD ljudsystem i Teknikpaketet men är nu ett tillval.
av Fattiglapp
Jag beställde min i februari, men säljaren höll inne beställningen ett par veckor eftersom jag ville ha senast möjliga leverans innan 1/7 (dumt...)
Fick först v22, sedan omplanerad till 2022, och nu v 27 (men säljaren säger juni).
Jag nog maxat problemen med utrustningen.
Hade 4C som försvann, ersatte det med 360 som försvann, har med HK som försvann ur paketet... så det låter som någon vecka försvunnit för dig.
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 315

Gjorde kontakterna lite större och då g[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]