Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Min V70 -02 står, sen vi köpte hus, under bar himmel. Den används väldigt lite pga sjukdom och jag tycker det känns så trist att den står och blir smutsig och är utsatt för väder och vind, speciellt när den är tvättad nyligen.

Därför är jag ute efter ett överdrag som kan skydda den lite. Jag vill inte ha ett sånt där "silvergarage" (ett sådant förstörde lacken på en av mina bilar för ett tag sedan) utan något tunnare och lättare. Till sommarbilen har jag hittat ett i något material, kanske polyester (nylon?) som är marinblått. Det påstås vara vattentätt...det är det knappast, men det skyddar mot sol och fågelbajs i alla fall. Jag tror jag köpte det skyddet på typ Lidl någon gång och ni vet ju hur det är med deras sortiment.

Därför ville jag nu höra med forumet om någon kan tipsa om ett överdrag som passar en V70. Det måste ju sitta hyfsat tight så det inte blåser iväg.

(Jag är inte orolig för att överdraget ska repa lacken om det är lite smuts på den...bilen är inte i toppskick på något sätt, så lite repor gör inte så mycket.)

Mvh
Fred
Tack för förslagen...men jag var kanske lite otydlig i min fråga.

Jag har hittat överdrag på ett gäng ställen, men med erfarenheten gällande sommarbilen säger att det inte är helt lätt att hitta ett som passar bilen bra. Beställer jag ett från t ex Wish kanske det är för litet, och måste slängas direkt. Är det istället för stort skapar det bara irritation och extra jobb med att försöka få det att sitta kvar på bilen när det blåser.

Det jag därför efterfrågar här på forumet är någon som skaffat ett överdrag till sin V70 P2 som passar riktigt bra.
Det är väl bara att spänna fast den med fäste krokar om den är för stor. Man har 4 stycken hjulfälgar att kroka i. Vill du ha perfekt tight fit så gå till en skräddare som kan sy efter exakt mått tagning och tyg önskemål.
Senast redigerad av 2 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
Det är inget problem. Återigen, jag frågar bara om någon hittat, och testat, ett skydd som passar bra på en V70N.

Om du inte har gjort det sicnarf så behöver du inte svara. Det du skrivit är rena idiotförklaringar och jag är ingen idiot.
Frågan lyder: Karossöverdrag till V70, någon som har tips?
Mitt svar: En kapellmakare kan sy upp ett överdrag som passar som handen i handsken.

Jag är inte heller idiot, men förundrad över alla lättkränkta människor som ställer frågor trots att dom inte klarar av svaren...
Erfarenheter XC90?

Har haft alla Volvos kombi modeller. På -70 […]

En bättre modell hade som kunnat ge ett mer p[…]

Volvo appen

Har också problem med att ställa in tim[…]

Jag har krupit till korset, efter ca. 20.000mil p&[…]