Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Math
Idag fick jag i "Min Volvo" beräknad leverans v.27 på min bil och jag beställde i mitten av februari. Min säljare sa förra veckan att den kommer innan midsommar så du slipper höjningen den 1 juli men det ser ju lite mörkt ut nu...

Vad har ni andra fått för prisavdrag i för att dom tagit bort Driver Awareness paketet och 360 kameran?
Har ni blivit kompenserade med något annat?
Användarvisningsbild
av bem
Math skrev: mån 31 maj 2021, 23:32 Idag fick jag i "Min Volvo" beräknad leverans v.27 på min bil och jag beställde i mitten av februari. Min säljare sa förra veckan att den kommer innan midsommar så du slipper höjningen den 1 juli men det ser ju lite mörkt ut nu...

Vad har ni andra fått för prisavdrag i för att dom tagit bort Driver Awareness paketet och 360 kameran?
Nu blev jag nyfiken på leveranstiden på min (V90 T6 Recharge Inscription) och tro det eller ej nu står plötsligt beräknad leverans vecka 29 (19-23 juli) på ”Min Volvo” på mitt konto där.
Har inte stått nån leveransvecka där på flera månader. Jag beställde min Volvo den 24 februari. Det blir i så fall 5 månaders leveranstid i mitt fall.
Än kan nog saker hända missstänker jag, det är 4:e leveransbeskedet för mig. När bilen står framför mina fötter tror jag på det.
Har inte blivit erbjuden nåt i kompensation (än) för utebliven BLIS (vet ej än om Driver Awareness ryker och backkameran ryker som båda ingår i Inscription på V90 som i mitt fall, på 90-serien skall man visst kunna få det ännu vad jag hört vissa säga här på jagrullar dock inget min säljare bekräftat än).
/Bo
av Fattiglapp
Math skrev: mån 31 maj 2021, 23:32 Idag fick jag i "Min Volvo" beräknad leverans v.27 på min bil och jag beställde i mitten av februari. Min säljare sa förra veckan att den kommer innan midsommar så du slipper höjningen den 1 juli men det ser ju lite mörkt ut nu...

Även på min står det v27, det är nog Volvos schablon för tiden från fabrik till kund som ställer till det. Min skall levereras till säljaren midsommarveckan och planen är att de då hinner få den i ordning i tid. Så har du varit tydlig med detta så löser det sig nog.
Användarvisningsbild
av Slasse
EbbevonVolvo skrev:
Slasse skrev:Aha, då är det en annan historia. Jag tror inte att marknadsvärdet kommer att sjunka så mycket om BLIS/CTA saknas. Jag ser massor med nya Volvos som inte har BLIS rulla ute på vägarna. CTA och rear collission warning tror jag knappt några vet var det är.
Lite nyfiken på hur du kan se på nya rullande Volvos att dom inte har BLIS?
Du ser ju på den röda markeringen i backspegeln när du passerar den?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av d3nsomv3t
Frågade säljaren ifall dem kunde registrera bilen innan den 1 juli. Då sa hon att ifall hon har ett registreringsnummer så skulle hon se vad hon kunde göra.
av ozzeb
Vi beställde en V60 T6 i mitten av mars och fått preliminärt leveransbesked v29. Vi har dock valt att häva vårt köp och har beställt en Passat GTE istället. Trodde aldrig jag skulle köpa en annan bil än Volvo men Bilia/Volvos katastrofal hantering och ingen erbjuden kompensation gjorde att bägaren rann över. För övrigt har Passat leveranstid på 1,5 månad - lite skillnad.
av Fattiglapp
Jag hade nog avbeställt om det inte var för den kommande skattehöjningen och att jag tror mig få min bil i Juni. Så Volvo räddades av Miljöpartiet :mad:
av AlexShipilin
d3nsomv3t skrev: tis 01 jun 2021, 09:02 Frågade säljaren ifall dem kunde registrera bilen innan den 1 juli. Då sa hon att ifall hon har ett registreringsnummer så skulle hon se vad hon kunde göra.
Vad händer den 1 juli?
Användarvisningsbild
av leiwi
Fattiglapp skrev:Jag hade nog avbeställt om det inte var för den kommande skattehöjningen och att jag tror mig få min bil i Juni. Så Volvo räddades av Miljöpartiet :mad:
Det finns ju en hel del "lagerbilar " med snabb leverans och ofta förregistrerade , då slipper man ju betala för sådant man inte får
av Fattiglapp
Troligen blir förmånsvärdet rejält mycket högre för bilar påställda 1/7 eller senare. Tror det politiska beslutet tas i morgon (nej ingen förståelse för att folk med förmånsbil också behöver kunna planera sin ekonomi).
För mig gör det 7-800 kr/mån netto, dvs tydlig skillnad
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 315

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]