Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AgM_3
ABS:en fungerar, har kollat att lampan är hel, någon som har något tips på vad det kan vara som spökar? Den måste ju fungera på besiktningen.
Volvo 945, 93:a, 230 FT 28000 mil på mätaren.
Mvh.
AgM_3
Användarvisningsbild
av Lilja
Om ABS lampan inte lyser och ABSn funkar, vad är problemet? :???:
av AgM_3
Bilprovningen, som kräver att lampan skall lysa när tändningen är påslagen och att lampan slocknar när bilen har startat!!!!

AgM_3
Användarvisningsbild
av andreas88
det är inte så att kontaktstycket i bakdelen av mätarhuset har lossat lite eller har glappkontakt, ett tips det är ju inte alls svårt att lossa på huset och kolla upp det. det var samma sak på min abs.en funka men inte lampan, och jag behövde smörja kontakten med lite elektroniksprayvar förmodligen lite glappkontakt, värt att kolla upp
av Toiwo
Jag hadde samma problem med min 960 -93. Den gick inte igenom besiktningen. Hittade till sist felet; avbrott på kretskortet eller ledningsplattan som Bilia kallar den. Den sitter bakom instrumentet. Kostade runt 1100 kr.
av martinus3
Min ABS-lampa lyser inte heller och har inte gjort när jag har haft bilen så jag vet inte ens vilken lampa det är? Undrar bara var den sitter än så länge? men lär väl återkomma om jag inte får igång den.
Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]