Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alvinvolvo
Hej!
Upptäckte precis att min Volvo läcker spolarvätska… Den har stått stilla i en veckas tid nu, och inte ens varit startad. När jag kom hem idag fick jag se en våt fläck under bilen. Märkte ingenting innan det. Syns heller ingenting från motorutrymmet. Verkar osannolikt att läckage uppstår när den bara står stilla. Kanske är det bara någon slang som hoppat av? Vad där det första jag bör göra? Har någon varit med om något liknande innan? Och hur bör jag laga det? Tanken sitter dessutom ganska svåråtkomligt under luftfilter, strålkastare, m.m… Det rör sig om en Volvo S80 från 2009. Tack på förhand!
Mvh
Senast redigerad av 1 alvinvolvo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Du kommer åt rätt bra genom att ta bort vänster framhjul och släppa på innerskärmen.

Beroende på var det läcker så kan det gå att fixa den vägen, annars behöver fronten bort, vilket är en relativt enkel procedur, men det underlättar att vara två om man inte är van.
av ChristerN
Hade liknande problem på en bil på 80-talet. Då var det spolarpumpen som gått till de sälla jaktmarkerna.
av Yaniz
Garanterat de förbannade slangarna fram till strålkastarna som läcker. Hade detta problem i två års tid. Försökte lappa och laga utan framgång; går helt enkelt inte att få det tätt. Du får antigen köpa nya slangar eller göra som jag till slut gjorde: plugga igen pumpen med en bromsnippelhatt och rycka säkringen till strålkastarspolningen, men detta kan du göra endast om du har halogen, i annat fall kommer gubbarna och tanterna på bilprovningen att gnälla ...

Ja de ä ju värt att kolla upp. Har dock […]

Vi får vänta och se vad slutresultatet […]

OBD P0121

Tror inte V70N har någon ETS-lampa, istä[…]

Kamremsras

Att byta några ventiler är ingen st&o[…]