Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fattiglapp
bem skrev: mån 31 maj 2021, 08:25 Fattiglapp,
Jag har läst i en annan tråd här på jagrullar att 90-serien prioriterats av Volvo att få vissa funktioner som Driver Awarness och 360-graderskamera(tillval). Inte så kul för de som beställt ny bil i andra serier än 90-serien. Om det verkligen är sant vet jag inte men faktum är att Driver Awareness ligger kvar på min V90 2022:a (T6 Recharge Inscription, beställd 24 feb.) för det kollade försäljerskan i fredags på min bil i ordern hos Volvo.
Bo
Tack för svaret!
Tror fortfarande inte det är olika komponenter, utan det är alltså ett val Volvo gör. Trist för mig som beställt en V60 som är dyrare än de flesta V90.
Extra jobbigt blir detta med skatten som timats in så fantastiskt. Förlorar jag en dag eller två på att diskutera detta får jag leverans i Juli :-( .
av Mohahaha
Är det någon som vet om produktionen är igång än överhuvudtaget? Och när man kan förvänta sig leverans av v60 som är beställd i slutet på april/början maj. Inte hört nåt..
av Glueharbour
Mohahaha skrev: mån 31 maj 2021, 09:11 Är det någon som vet om produktionen är igång än överhuvudtaget? Och när man kan förvänta sig leverans av v60 som är beställd i slutet på april/början maj. Inte hört nåt..
Vad jag har hört så är det igång denna veckan. Min beställdes i mitten februari och har beräknad lev 23/6. Din leverans borde rimligen vara slutet augusti / september. :x
av Fattiglapp
Jag har beräknad leverans till säljaren 22/6, så den måste ju också byggas väldigt snart. Om de nu kollat lagerhyllan ordentligt (tredje gången gillt...)
av Kungshöjd
Pratade på Insta med ett stort Volvo-fan och han sade att fabriken kommer börja tillverka MY22 V60 v23.
Det går tydligen för högtryck på fabriken och en viss avdelning körde 24/7.
Användarvisningsbild
av Slasse
För mig som kör mycket i centrala stockholm så är backkamera och CTA guld värd. BLIS är inte lika viktigt för mig då jag alltid har kollat över axeln innan jag byter fil. Men skulle hellre välja en Opel än en ny Volvo utan backkamera. Speciellt på en V60 där sikten genom bakluckan är minimal jämfört med min V70.
Användarvisningsbild
av Slasse
Aha, då är det en annan historia. Jag tror inte att marknadsvärdet kommer att sjunka så mycket om BLIS/CTA saknas. Jag ser massor med nya Volvos som inte har BLIS rulla ute på vägarna. CTA och rear collission warning tror jag knappt några vet var det är.
av Fattiglapp
Både CTA och BLIS har jag i dag på min gamla Ford, och det är verkligen funktioner jag är beredd att betala för. Det var ett av några få grundkrav vid bilval för mig, dvs hade jag vetat detta vid beställning hade det blivit en annan bil. Det enda logiska är att erbjuda eftermontering, men det hade ju kostat pengar. Volvo låter ju hellre kunderna betala för Volvos brister.
Men så länge de håller sig ifrån allvädersdäck kan de väl fortfarande få folk att tro att de värderar säkerhet (eller vänta vad var det jag läste :-o ?)
Ja jag är lite bitter :bored:
  • 1
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 315
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Hej! Jag köpte mig en volvo s80 D5 från[…]

Framvagnsbalk Volvo 240