Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
Nån här inne som vet hur jag får till musiken som jag laddat in på USB stickan, den beter sig väldigt annorlunda i bilen mot på datorn, nämligen när jag stoppar in den i Volvon V60-19 Inscription, och jag väljer tex, Album så blandar den ihop alla låtarna istället för att den borde öppna valt album och därefter spelar man av hela albumet låt för låt, men nää den sprider ut musiken ungefär som om den skulle vara en låt i albumet och så får man hålla på och bläddra till nästa låt osv, men det är inte så på alla Album ska jag notera ,och frågan är ju hur jag får dessa låtar organiserade i albumet så man slipper fippla med spelaren under färd.
Nån som har lösningen.... mottages tacksamt isåfall,,
Användarvisningsbild
av js1
Vill minnas att jag hade nåt liknande bekymmer i min V70. (Kör inte med USB längre)
Jag brukade använda ett program som hette fatsorter för att sortera musiken på USB stickan. Efter det läste bilen det rätt. Finns att ladda ner gratis.
Användarvisningsbild
av firefightern
Hallåjj,, jag provade och ladda ner "fatsorter" men det blev om inte värre inget bättre iallafall, det verkar som om den sorterar eller rättare sagt öppnar albumen och lägger upp låt för låt så det en hel drös med låter från albumet som jag måste klicka igång manuellt varje gång en låt tagit slut å känns helstölligt.. men säkert finns svar på HUR man får till detta också...
av RobbanH
Har direkt i rooten skapat en mapp där jag slängt i ljudfilerna helt huller om buller. På så sätt kan jag lyssna på alla låtar när jag väljer slumpvis uppspelning. Trycker jag på bibliotek i usb läge får jag fram albumflik och kan då spela de olika albumen. Dock är det lite lurigt hur album och kompositör info är inlagd i ljudfilinfon. Man kan få flera album på samma album beroende på låtkompositör skiljer. Detta kan man ändra i ljudfilens info om det stör.
av Javerhammar
Precis - bilen struntar i vilken mapp filerna ligger i, den tittar på infon i filen där bland annat album finns med.
Så, en mapp med 10 låtar med tio olika album i infon kommer att generera 10 olika album i bilen.
Men 10 låtar i tio olika mappar men med samma album i infon kommer att visas som ett album i bilen.
Som jag fattat det iaf.
Användarvisningsbild
av js1
Men det är väl den informationen man tilldelar i fatsorter vill jag minnas.
av RobbanH
Har inte behövt använda något ”sorteringsprogram” för att få ordning på album vid uppspelning, det har blivit korrekt vid rippningen av skivan, kan vara en inställning vid rippningen vad som kommer med i infon. Dock har jag fått ändra ibland i informationen om det är olika kompositörer / låtskrivare. Ibland tar jag bort den infon från ljudfilen tex vid ett samlingsalbum.
Kolla infon i några filer från ett album som krånglar , står det samma text i dessa filer under album och låtskrivare osv.
Användarvisningsbild
av firefightern
Ok, ja ja, får väl prova med den infon jag fått av er grabbs,inte för att jag kan säg säkert exakt hur ni menar att jag ska skapa om filerna och hur eller var jag gör det?, men det kanske ordnar sig ändå..

takkers iallafall för goda tips
Användarvisningsbild
av sura56
Jag namnger en katalog med Artisten, i den artistens Album, i den ligger låtarna. Det funkar hur bra som helst. Sen kan jag välja i centerdisplyen om jag ska spela Artist, Album, eller blanda från hela USB-stickan
Skärmavbild 2021-05-29 kl. 10.40.07.png
Skärmavbild 2021-05-29 kl. 10.40.07.png (29.8 KiB) Visad 1165 gånger

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]

Tror inte på vattenteorin. Klart det kan fin[…]

Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]