Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arvidmelander
hej. jag har en volvo v70xc som är behov av en tröskel lagning och undrar om det finns o köpa en färdig tröskel någonstans
skulle vara trevligt om någon skulle kunna skicka en länk och gärna till bra pris:)
IMG_3772[1].JPG
IMG_3772[1].JPG (766.33 KiB) Visad 858 gånger
IMG_3776[1].JPG
IMG_3776[1].JPG (350.62 KiB) Visad 858 gånger
IMG_3774[1].JPG
IMG_3774[1].JPG (637.42 KiB) Visad 858 gånger
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Kolla hur det ser ut under mattorna i bilen. Du behöver en innertröskel med ser det ut som o säkert en bit av golvet. Det blir alltid värre ju mer man rotar i skiten men det har du nog märkt redan. Jag vet inte vart plåten finns att köpa jag kapade dän ett par bra baljor hundben o en skärm kant på självplocken med tigersåg till mitt lik.
Kolla igenom bilen noga först innan du börjar. Och laga rost inbegriper ofta en del skruva med.
Jag har ingen större erfarenhet av att laga rost på de här modernare bilar. Men jag har sett att det kan vara grymt rostigt
bakom innerskärmarna o runt hjulhus bak syns när panelerna är borta inte alltid men ofta.
Har även sett längst gående balkar särskilt bak samt tvärbalken bak framför tanken på vanliga V70.
Det är som det alltid varigt man får kolla överallt först sen får man ta ett beslut.
nej det är ingen mer rost på golv eller liknande för att den rosten som syns var under plast tröskeln så det ända som behöver bytas för att den ska gå egenom besiktningen var innerkanten och det nedra delen.
men skulle var askönt att bar byta ut hela för att få det helt bra igen
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]