Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tog en titt på vad jag trodde var map-givaren efter att ha bildgooglat. Såg ut som att den skulle sitta mellan påfyllningen för spolarvätska och mekaniken för huvlåset längst fram på passagerarsidan i motorrummet, men till den givaren var det en elsladd som var täckt med en kabelstrumpa i plast typ? Jag trodde det skulle vara en vakuumslang av något slag? Den bifogade bilden är taget från ett amerikanskt volvoforum.

EDIT: Efter att ha bildgooglat igen har jag hittat ca 1500 olika svar på var den sitter och hur den ser ut :x vad sjutton är det som gäller? :-o
Bilagor
IMG_4925.jpg
IMG_4925.jpg (53.46 KiB) Visad 151 gånger
Kan du inte följa slangen från insuget och se vart den tar vägen, borde vara en ganska tunn gummislang typ 8mm i diameter. Finns rimligen inte så många sådana.. :-)
På min -00 sitter map gömd under/bakom plastkåpan ovanför kylaren, ganska precis på mitten. Men den kan säkert ha bott någon annanstans på tidigare årgångar ;-)
Lucif3r skrev:Motronic4.4 har ingen MAP givare. Den som sitter på bilden mäter atmosfärstrycket och är av ringa betydelse i sverige.
Åfan... det förklarar ju varför jag inte hittade något :-D Då är det felsökning av bränsletryck/pump som gäller då.
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]