Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av radioten
Hur vet jag om det är elektrisk infällning av dom yttre backspeglarna.? Går det att känna det med och fälla in dom manuellt? I Haynes reparationshandbok är det utsatt en motor för infällning av speglarna. Vilka säkringar ska jag kolla om det är en sån som tackat för sig. Var i såfall sitter den/dom.? I bagageutrymmet, i passagerarutrymmet, i motorutrymmet.? Det är första lite nyare volvon jag har så har inte riktigt fått kläm på allt. Det är en V70 2009
av S6024t
Håller man inte ner spegeljusteringsknapparn en liten stund bara för att fälls in dom..om du nu har infällning på bilen, tror knappt att det är någon separat säkring för den funktionen..står förövrigt att läsa i världens minst lästa bok.:instruktionsboken!!
Användarvisningsbild
av Steffe3
Som nämnt ovan, så är det ingen säkring till dom, utan dom styrs via en styrenhet i dörren (DDM, Driver Door Module), som i sin tur styrs från CEM (Central Electronic Module) "huvuddatorn" i bilen.
S6024t skrev:Håller man inte ner spegeljusteringsknapparna en liten stund bara för att fälla in dom..
Jo, tryck på valknapparna för höger/vänster samtidigt, så fälls speglarna in eller ut. Om funktionen finns.
av radioten
Har gjort det. Tryckt in höger och vänster spegelknapp samtidigt men inget händer så då är det inte motordriven infällning. Och det skulle väl om det fanns göra så vid låsning och upplåsning DVS fälla ut eller in speglarna. Tack för svar. Frågar man inte får man inga svar
Användarvisningsbild
av Steffe3
radioten skrev:Har gjort det. Tryckt in höger och vänster spegelknapp samtidigt men inget händer så då är det inte motordriven infällning. Och det skulle väl om det fanns göra så vid låsning och upplåsning fällas ut eller in
Om man har det aktiverat, ja. Det finns inställning för det i radion/sensus.

Ja de ä ju värt att kolla upp. Har dock […]

Vi får vänta och se vad slutresultatet […]

OBD P0121

Tror inte V70N har någon ETS-lampa, istä[…]

Kamremsras

Att byta några ventiler är ingen st&o[…]