- lör 22 maj 2021, 14:20
Hur mycket kan man kräva av en bilhandlare när man köper en begagnad bil? Jag fick en bil där kopplingen gick i botten när man parkerade bilen och fick det fixat efter mycket om och men. Men har fler "småfel" och hur mycket kan man kräva att dom ska fixa? Är nyfiken rent generellt. Och hur mycket kan man kräva av Volvo på en bil från 2015?
Felen:
1. Nycklarna fungerar så där. För trycka 30-40 gånger kanske innan bilen blir låst eller låses upp.
2. Det är ytrost på gångjärnen på dörrarna i fram - tydligen vanligt fel? Såg tyvärr inte det när jag köpte den - hade förmodligen köpt den ändå.
3. Skärmbreddarna i plast har börjat ramla bort lite på några ställen. Klassiskt fel också. Såg tyvärr inte det när jag köpte den - hade förmodligen köpt den ändå.
4. Panelen dimmar ner och fastnar så efter en tunnel. Förmodligen sesorn.
Felen:
1. Nycklarna fungerar så där. För trycka 30-40 gånger kanske innan bilen blir låst eller låses upp.
2. Det är ytrost på gångjärnen på dörrarna i fram - tydligen vanligt fel? Såg tyvärr inte det när jag köpte den - hade förmodligen köpt den ändå.
3. Skärmbreddarna i plast har börjat ramla bort lite på några ställen. Klassiskt fel också. Såg tyvärr inte det när jag köpte den - hade förmodligen köpt den ändå.
4. Panelen dimmar ner och fastnar så efter en tunnel. Förmodligen sesorn.
Volvo XC70 II D4 AWD 2015 ca 19500mil (sep 2022)