Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej måste få rådfråga er alla.
Jag har en v60 d2 e drive.
Optimerad på skandinaviska motoroptimering.
32000mil.
Jag satt och funderade på att lägga på r design delarna.
Vad tror ni värde ökning = 0.
Lättare att sälja ja.
Värt att göra jobbet???

Jag har avgassystemt ligger.
Har svarta r design kåpor på bilen.
Har grillen .
Vanliga framstolarna men från en xc60 r design 2017.
Mitt armstöd xc 2017 r design.
Vindruta polstar usa = 30 % toning coatad med blå överkant.
( blev fel av pilkington så de bjöd på den extra kostnaden fick betala för en vanlig.)

Det jag hitta med priser.
Ratt 1000kr
Defuser bak 800kr
Pedaler 400kr
Mätarhus 700kr
Kofångare orginal ska in på lack.

Så vad säger ni ska man låta bilen vara eller ska man r design a den?

Kort om bilen.
32000mil
Optimerad
Nya spridare
Ny kamrem
Gått som pendel bil Dalarna- Norge.
Svart halv skinn xc60 r design 2017.
Om DU tycker det är kul och värt pengarna Ja, annars Nej.

Jag är inte övertygad om att ett sådant ”hybridmissfoster” skulle bli lättare att sälja :)
Om den blir mer lättsåld eller inte kan diskuteras. Det hade inte tilltalat mig heller -- men om bilen i övrigt är i gott skick skulle jag kunna tänka mig den. Jag skulle definitivt inte betala en krona extra, snarare tvärt om. Det hade också fått mig att vara ännu mer noggrann i undersökningen för att se vad övriga "modifikationer" som kan finnas.

Det finns däremot bevisligen en del som tycker om R-design, så kanske det finns någon som tilltalas av det. Då kan bilen bli mer lättsåld.

Jag tycker du ska göra vad du vill med din bil. Om du tycker det är värt kostnaden är det väl bara att sätta igång. Räkna bara inte med att få tillbaka någonting.

Jag har just skruvat dit en dragkrok på vår V40 -- utan att ens fundera på om värdet på bilen går upp eller ner. Eftersom vi redan har en bil med dragkrok var behovet inte så högt, men vårt liv blir mer flexibelt om bägge bilarna har dragkrok.
Jag skulle personligen inte göra den uppgraderingen. Visst det blir snyggt och så men det är inget jag skulle göra eller köpa efter någon.

Jag har iofs bytt till R spoilers mm. på en Volvo 850 Turbo men det är snart 20 år sedan. Efter den har jag bara köpt äkta R och R-Design. Mina Polestar frontsplittar har legat i garaget i säkert tre år nu. Snygga som tusan men dom hör ju inte hemma på en R-Design. Får se hur ja gör.
Ingen R-Design. Enl. mig så är det snyggare med icke r-design rektangulära avgasrör och resten kan kvitta. Kosmetiska förändringar ökar inte värdet och trim ska du hålla tyst om. Det var vad en bilhandlare sa till mig.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]