Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EPR
Hej, har en Volvo V60 MY2018 (T3, automat, FWD), och undrar om någon med en liknande bil har testat OBD-adaptern Carly och kan berätta något om vad det kan användas till och vilka funktioner i bilen som går att ändra/låsa upp?
Du kan inte ändra något el låsa upp något med Carly.

För att låsa uåå något på din bil krävs avkodning av CEM först sedan kan du använda dig av VDASH el SMOK för att ändra i carconfig, det är dok inte gratis.

Jag har sjävl nyss lånat ett SMOK interface med alla volvo licenser till min XC60 2016 och la till Video In motion, slog av bältespåminnaren, aktiverade NAV , la till R-design tema i kombiinstrumentet och la till funktionen att kunna starta dieselvärmaren med PPC nyckeln. Det var väl det nyttiga jag kunde hitta.
Derank skrev: tis 18 maj 2021, 20:32 Du kan inte ändra något el låsa upp något med Carly.

För att låsa uåå något på din bil krävs avkodning av CEM först sedan kan du använda dig av VDASH el SMOK för att ändra i carconfig, det är dok inte gratis.

Jag har sjävl nyss lånat ett SMOK interface med alla volvo licenser till min XC60 2016 och la till Video In motion, slog av bältespåminnaren, aktiverade NAV , la till R-design tema i kombiinstrumentet och la till funktionen att kunna starta dieselvärmaren med PPC nyckeln. Det var väl det nyttiga jag kunde hitta.
Tack för alla bra svar.

Derank: Hur mycket behövde du betala för att låsa upp funktionerna? Jag är särskilt intresserad av NAV.
Var kan jag få tag på smok och hur gör jag för att avkoda cem?
Jag lånade SMOK av en kollega som har tuningfirma så jag betalade ingenting, ska du köpa en SMOK med lla Volvo licenser kostar den ca 610Euro och vad Nav kostar hos VDASH vet jag ej, där ser man först vad det kostar då man låst upp sin CEM.

Avkoda CEM gör du med antingen VDASH el UHDS som är SMOKS verktyg för ändamålet, tar 3-4timmar med SMOK.

https://smok.com.pl/index.php

https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic

Är det bara Nav du är intresserad av skulle jag köpa den av ÅF, brukar ju vara nån drive en gång per år för 2995:- el nåt sådant.
SMOK köper du licenserna hos sedan kan du använda det på 100 bilar om du vill, VDASH betalar man per bil och funktion, vad du kan göra och ändra med de 2 programmen är snarlika.
Derank skrev: ons 19 maj 2021, 05:27 Var i landet bor du, jag kan ev förmedla att du kontaktar han jag lånat prylarna av så kan han nog hjälpa dig.
Vore extremt hjälpsamt, bor i Stockholm men har ofta vägarna förbi Västervik och Örebro. Jag skulle såklart kunna ersätta honom i så fall.

Har funderat på att vänta på den där kampanjen, ångrar djupt att jag inte nappade när den kom i somras men då hade jag precis köpt bilen och tänkte att jag skulle klara mig med mobilen (men det blir så mycket snyggare utan!)
Mjukvarustrul XC60 2026

Ett tips är att kolla på integritetsins[…]

Balans ljudsystem

Det är ju en mjukvarugrej, inte kopplat till […]

Men i fallet med pluginhybrider så skulle[…]

Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativs[…]