Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Lobocut, Den avrådan gällande Turkiet gäller fram till 31/5/2021 för närvarande vad jag kan se
Lobocut skrev:Du kanske har missat att UD avråder för resor till länder utanför EU/EES/Schengen/Storbritannien, på grund av pandemin?
Haha UD och Sveriges skit råd det dom kommer med rekommendationer. Har kört en spårvagn proppfullt fram och tillbaka förra sommaren när smitt risken var som högst. Vad gjorde Sveriges politiker åt detta inget rekommendera hit och dit men tar aldrig tag med hård hansken. Så jag tänker inte följa deras råd. Deras rekommenderationer är lek. Varför jo för hela världen använder munskydd men i Sverige säger man att håll avstånd. Har sätt en proppfull vagn som har 250 Pers inne i vagnen alla är på varan och ingen har munskydd. Varför kom rekommendation efter 10 månader pandemin var bekräftat varför kom den enbart att man skall bära munskydd bara vid rusnings trafik är det inte lika farligt efter rusning trafik är den mindre smittsam? Jag har sätt vagnar som är proppfulla kl 12 på dagen är då pandemin mindre smittsam utanför rusningstiden? Mitt förtroende är såpass låg gentemot tegnell och dess idioter som håller på lägga upp rekommendationer. Skall man lösa det skall det vara förbud det skall vara böter om man inte lyder så jälva enkelt. Har låst in mig pga pandemin men har jag säkerhet under ett arbetspass nej det finns många förare som faktiskt blivit smittat via jobbet. Sen avråder dom mig till att resa utomlands. Är det mer smittsam att resa utanför EU? Jag tycker det är mer smittsam här i Sverige än andra länder där man faktiskt har munskydd. Jag skulle kunna debattera timmar angående detta men har inte tid just nu. Hoppas du har fått någon förklaring till varför jag är arg på dessa politiker och att dom inte gör ett skit. Ja jag bär munskydd på jobbet. Men dess politiker är bara ett skämt

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Har du tänkt ligga o pressa på Autobahn upp och ner så är de nog rätt vettigt att byta oljan innan. Om inte annat bara för att ta en koll under bilen innan du åker långt.
Alternativt olja billigt i Tyskland och byta i Turkiet ;).
Som någon annan skrev ta med extra olja och kolla luften i reserv-däcket.
Ut o res! håll dig i karantän några dagar när du kommer hem bara :-)
KalleJ skrev:Har du tänkt ligga o pressa på Autobahn upp och ner så är de nog rätt vettigt att byta oljan innan. Om inte annat bara för att ta en koll under bilen innan du åker långt.
Jag tänkte faktiskt optimera motorn innan med bsr. Har precis gjort en besiktning förra veckan han sa allt såg bra ut förutom broms belägg som också är utbytt nu. Men jag kommer nog inte orka köra höga km hela vägen kanske då och då får jag väl testa på hur Tyskland autoban är :).

Catan90 skrev: tis 18 maj 2021, 20:58
KalleJ skrev:Har du tänkt ligga o pressa på Autobahn upp och ner så är de nog rätt vettigt att byta oljan innan. Om inte annat bara för att ta en koll under bilen innan du åker långt.
Jag tänkte faktiskt optimera motorn innan med bsr. Har precis gjort en besiktning förra veckan han sa allt såg bra ut förutom broms belägg som också är utbytt nu. Men jag kommer nog inte orka köra höga km hela vägen kanske då och då får jag väl testa på hur Tyskland autoban är :).

Kan ju bli intressant att se hur mycket trafik det är i Tyskland.
När jag åkte till Kroatien förra sommaren var det ovanligt lite trafik, riktigt skönt :-)
Tar ju längre tid att byta olja än man tjänar på att gasa på de ställen man får eller kan dra på ;-)

Blir nog bra TS, rapportera hur allt går och om du kommer iväg ;-)
Micce1980 skrev:Tar ju längre tid att byta olja än man tjänar på att gasa på de ställen man får eller kan dra på ;-)

Blir nog bra TS, rapportera hur allt går och om du kommer iväg ;-)
Är not inte för att gasa mer för att testa autoban :) kommer nog kolla stabil hastighet hela vägen. Början av augusti blir resan sen tillbaka typ oktober en härlig 2 månader semester :) rapport kommer nog när jag kommer fram :)

Catan90 skrev: tor 20 maj 2021, 14:06 Förresten så här såg min oljemätare ut idag innan körning. 20210520_083939.jpg

En helt normal nivå, inga konstigheter.
Om det röda fältet fylls längst till höger har motorn för mycket olja och måste tömmas till rätt nivå.
fjohan82 skrev:
Catan90 skrev: tor 20 maj 2021, 14:06 Förresten så här såg min oljemätare ut idag innan körning. 20210520_083939.jpg

En helt normal nivå, inga konstigheter.
Om det röda fältet fylls längst till höger har motorn för mycket olja och måste tömmas till rätt nivå.
Perfekt Bild :),
Tack för info :)

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]