Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Har en kompis som äger en Volv V70 med en HU-650 stereo. När de vrider om tändningen så startar stereon som vanligt men inget ljud kommer från högtalarna?

Vad jag förstår så har denna stereo inbyggt förstärkare så det ska inte finnas någon extra förstärkare under passagerarstolen som vissa finare system har.

I vanliga fall hade jag tittat på särkringar men eftersom inte förstärkaren ska ha någon extern förstärkare så borde det inte häller vara fel på säkringen med tanke på att förstärkare startar och ser ut att fungera normalt.

Någon som hört om liknande problem eller kanske rent av har en aning om vad problemet kan vara?

MVH
av snowman
De e en bra fråga, tyvärr äger vi inte längre några kasseter men visst går det att fixa på något vis. Är det ett vanligt problem att CD och radio inte ger ljud men kassett spelaren gör?
av snowman
Det stämmer, den har såklart ingen kasett!!

Man kan ju ta ut o titta på kontakten men får den ström så har den troligen också kontakt till högtalare och även om den inte har det så är det inget man kan se på kontakten.

Man hade kunnat hämta en beg förstärkare från skroten för att testa men de brukar vara plomberade nu mera och risken är att felet inte ligger i stereon utan i kablaget.
av Råraksätaren
Kan det vara problem med radions antennförstärkare, att radion inte hittar några radio stationer? Jag hade problem med min radiomottagning och hänvisar till tråden, länken.
viewtopic.php?t=162803
Jag kopplade ur och i kontakterna till bägge antennförstärkarna ett antal gånger. Dessutom plockade jag bort den ena antennförstärkaren från bilen, men det hade nog räckt med att koppla i och ur kablarna ett antal gånger från antennförstärkarna för att få tillbaka radiomottagningen.
I min V70 2005:a sitter den ena antennförstärkaren under takpanelen vid vänster sidoruta bak och den andra antennförstärkaren sitter i närheten av första kittet hjälpen långt ner till höger bak i bilen, under bakljusen invändigt.
Nu fungerar min radio mottagning bra igen. Som sagt jag hänvisar till länken.
viewtopic.php?t=162803

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]

Hjälpfjäder till koppling

Beställde en ny fjäder igår p&arin[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det hade[…]