- mån 24 sep 2007, 22:40
Jag kan säga att det gjorde väldigt ont att stöta ihop med en överambitiös sörlänning med friktionsdäck en hemsk vinterdag på väg hem från en fjällsemester...
Jag har lovat mig själv att aldrig köra med annat än dubb och det kommer jag hålla så länge jag bor i det här landet med dess nuvarande klimat.
mvh
Anders
VolvoB20 skrev:Dubbfritt, har kört med det länge och är toknöjd. Varför sabba vägar och miljö i onödan om man bor i södern. Kör med michelin friktion själv.Ja åker du aldrig norrut under vintern, till Sälen eller mina hemtrakter eller så... Annars lär du ju köpa en uppsättning dubbdäck ändå... ;)
Köper man dubbat måste man ju dessutom köpa en uppsätting dubbfritt i alla fall, annars kan man inte svänga över till Tyskland och köpa några öl. :lol:
Sen är det underbart att slippa dubbdånet i kupen halva året. friktion går supertyst.
Jag kan säga att det gjorde väldigt ont att stöta ihop med en överambitiös sörlänning med friktionsdäck en hemsk vinterdag på väg hem från en fjällsemester...
Jag har lovat mig själv att aldrig köra med annat än dubb och det kommer jag hålla så länge jag bor i det här landet med dess nuvarande klimat.
mvh
Anders