Varken STC eller DSTC kan eftermonteras då mjukvaran inte gåt att ladda ner i efterhand.
/L
Moderator: Moderatorer
Loner skrev:Varken STC eller DSTC kan eftermonteras då mjukvaran inte gåt att ladda ner i efterhand.Vet du om det går att plocka över delar från andra bilar som har det då?
/L
VolvoB20 skrev:Har varit uppe förr.Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)
Allt går att göra, tex behöver du kanske skriva egen mjukvara om volvo har spärrat så de inte kan ladda in själva.
Förmodligen kostar det 100 ggr mer än att köpa en annan bil som har funktionen redan.
sandberg skrev:Inget är väl omöjligt, framförallt om man har de rätta förutsättningarna. Om externa företag kan skriva programkod för att optimera motorn (tänker bla på BSR) så ska det väl gå att göra en tredjepartsmjukvara även för antisladd. Jag menar inte att vilken bilägare som helst kan göra detta (troligen väldigt få), men om man har de rätta förutsättningarna och framförallt tiden så borde det gå.VolvoB20 skrev:Har varit uppe förr.Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)
Allt går att göra, tex behöver du kanske skriva egen mjukvara om volvo har spärrat så de inte kan ladda in själva.
Förmodligen kostar det 100 ggr mer än att köpa en annan bil som har funktionen redan.
Marbas skrev:Precis, jag tycker man gör det för enkelt för sig om man bara svarar att "det går" eller "det är omöjligt"sandberg skrev:Inget är väl omöjligt, framförallt om man har de rätta förutsättningarna. Om externa företag kan skriva programkod för att optimera motorn (tänker bla på BSR) så ska det väl gå att göra en tredjepartsmjukvara även för antisladd. Jag menar inte att vilken bilägare som helst kan göra detta (troligen väldigt få), men om man har de rätta förutsättningarna och framförallt tiden så borde det gå.VolvoB20 skrev:Har varit uppe förr.Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)
VolvoB20 skrev:Helt rätt!Marbas skrev:Precis, jag tycker man gör det för enkelt för sig om man bara svarar att "det går" eller "det är omöjligt"sandberg skrev: Skriva egen mjukvara för ett antisladdsystem. Låter som en härlig grej. Good luck :)Inget är väl omöjligt, framförallt om man har de rätta förutsättningarna. Om externa företag kan skriva programkod för att optimera motorn (tänker bla på BSR) så ska det väl gå att göra en tredjepartsmjukvara även för antisladd. Jag menar inte att vilken bilägare som helst kan göra detta (troligen väldigt få), men om man har de rätta förutsättningarna och framförallt tiden så borde det gå.
Nästan allt går att göra, frågan om det är värt pengarna eller tiden är ju sedan frågan. det krävs ju både nya program och ny hårdvara som tex gyro osv.
Nästan alla gör ju det enkla och köper en nyare bil med det man vill ha istället för att uppdatera bilen man har.
Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]