Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Olsisco
Idag dök trafikskylten gällande "Varning för slirig väg" upp i min förarpanel. Jag noterade samtidigt ett litet moln ovanför symbolen. Någon som vet vad detta kan betyda?
Användarvisningsbild
av js1
Folk köper bilar för 500tkr plus men ingen verkar orka läsa bruksanvisningen :nerd:

Din bil har fått varning om halt väglag i ditt närområde som andra uppkopplade bilar varnat för via molntjänsten.
Användarvisningsbild
av Derank
helt otroligt vilka idiotiska påfund det börjar bli i dagens bilar, kan man varna flr poliskontroller ochså via systemet?
av Olsisco
Jag kan säga att jag PLÖJT bruksanvisningen från pärm till pärm, men just denna funktionen/tjänsten hade jag missat. Men nu kan jag det också.
Användarvisningsbild
av Funk
Skulle du få upp en varningssymbol i form av en varningstriangel så betyder det i samma system att en uppkopplad bil eller lastbil slagit på varningsblinkers i din närhet, för att du skll veta att det kan finnas ett hinder i din väg..

/Thomas
Användarvisningsbild
av js1
Jag har under det året jag haft bilen och tjänsten aldrig fått nån varning men uppenbarligen fungerar det.
av Lockis
Derank skrev: ons 05 maj 2021, 19:03 helt otroligt vilka idiotiska påfund det börjar bli i dagens bilar, kan man varna flr poliskontroller ochså via systemet?
Hur är det idiotiskt att en frivillig funktion varnar om trafik hinder, halt väglag mm?
av Olsisco
Derank skrev:helt otroligt vilka idiotiska påfund det börjar bli i dagens bilar, kan man varna flr poliskontroller ochså via systemet?
Troligen inte eftersom poliskontroller är positiva för trafiksäkerheten. Detta då man har möjlighet att få bort drogpåverkade förare, de som saknar körkort samt de som kör åt helvete för fort.
av TomasGBG
js1 skrev:Jag har under det året jag haft bilen och tjänsten aldrig fått nån varning men uppenbarligen fungerar det.
Funktionen är som standard "disable" eftersom den innebär att du delar din egen data med andra trafikanter. Dvs den måste aktivt sättas på och accepteras.
Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet[…]

Solenoid b4b

Vet någon var man får tag i ny insex s[…]

Har spjället fastnat så blir den sv&ari[…]

Turbo gungar

Efter att ha läst runt lite i forumet hä[…]