av Martinsjodell1984 - mån 03 maj 2021, 08:31
- mån 03 maj 2021, 08:31
Har problem med min mors Volvo S80 2001 140hk bensin motor.
Mitt problem är att den ibland när hon startar så går den igång och hon kör iväg en bit, sen helt plötsligt tappar den ork, händer ingenting när man gasar, och sen helt plötsligt så får den tillbaks all ork igen och bilen beter sig precis som om ingenting konstigt hänt.
Har provat att skifta bränslepumpsrelä med dimljusrelä, eftersom de är samma relä, samma nummer och allt när man tittar på dem fysiskt. Men felet fortsätter att komma ibland ändå. Har även provat att ta bort bränslepumpsrelät helt och då startar inte bilen alls, och sen när jag monterar tillbaks de så startar bilen direkt.
Har läst av felkoder med Volvo Vida-Dice och får fram dessa felkoder:
CEM-3A03 Bränslepump, Signal saknas
CEM-3A05 Bränslepump, Signal för låg
Nu till min fråga, är de bara att byta bränslepump som gäller?
Nån som haft detta fel eller felkoder och vad har ni gjort för att lösa de???
Mitt problem är att den ibland när hon startar så går den igång och hon kör iväg en bit, sen helt plötsligt tappar den ork, händer ingenting när man gasar, och sen helt plötsligt så får den tillbaks all ork igen och bilen beter sig precis som om ingenting konstigt hänt.
Har provat att skifta bränslepumpsrelä med dimljusrelä, eftersom de är samma relä, samma nummer och allt när man tittar på dem fysiskt. Men felet fortsätter att komma ibland ändå. Har även provat att ta bort bränslepumpsrelät helt och då startar inte bilen alls, och sen när jag monterar tillbaks de så startar bilen direkt.
Har läst av felkoder med Volvo Vida-Dice och får fram dessa felkoder:
CEM-3A03 Bränslepump, Signal saknas
CEM-3A05 Bränslepump, Signal för låg
Nu till min fråga, är de bara att byta bränslepump som gäller?
Nån som haft detta fel eller felkoder och vad har ni gjort för att lösa de???
- By breakman