Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hno12
MickeM skrev: lör 01 maj 2021, 00:34 Lägg en filmsnutt på Youtube tex, och länka dit.
Der är nog vanligast.

Felkoder pekar inte på mekaniska fel, utan sådana fel ger följdfel som i så fall visar sig som felkoder
Låt säga att en ventil läcker så en cyl saknar komp. Då skulle felkoden säga "misständning cyl1, tex. Samt kansle flera följdfel av det.
En felkod skulle aldrig säga "trasig ventil" för det vet den inte. Så sofistikerat är det inte.

Här är länken till mitt klipp https://www.youtube.com/embed/KttcGMv8hXs

:-)
av Libbe
-Det där var ju inte lättaste ljudklippet att kunna avgöra/gissa på något.
det blåser ju storm i mikrofonen :-D
av hno12
Libbe skrev: mån 03 maj 2021, 12:23 -Det där var ju inte lättaste ljudklippet att kunna avgöra/gissa på något.
det blåser ju storm i mikrofonen :-D
Ok det kan jag köpa. Får nog göra en inspelning i garaget istället. Tack för din feedback!
av Libbe
Ta med dig ngn......som startar upp bilen!
Och du gör en ny liten filmsnutt.......

Det lilla jag kunde höra med viss ansträngning
Så lät den schysst!?
av hno12
Libbe skrev: mån 03 maj 2021, 13:27 Ta med dig ngn......som startar upp bilen!
Och du gör en ny liten filmsnutt.......

Det lilla jag kunde höra med viss ansträngning
Så lät den schysst!?
Kan be frugan hjälpa mig nästa gång vi åker ut.
Alltså vissa gånger låter den bra men den låter trött. Finns en video på Youtube som heter "noisy lifter? Motor flush - Does it work. How to do it yourself".
Skippa fram till 7:20 när han startar sin bil. Exakt så låter min bil i början. Ber dig att söka då jag ej vet hur man länkar :-D
av sicnarf
Fast i filmen releterar han till det höga tickandet i slutet på filmen.
av hno12
sicnarf skrev: mån 03 maj 2021, 14:51 Fast i filmen releterar han till det höga tickandet i slutet på filmen.
Ja men det är mer eller mindre så här min bil låter i tomgång. Då är frågan, är det ventillyftare eller kan det även vara något annat som gör att bilen låter så här?
Volvo 740 leksaksbil

Volvo 740 polisbil. Skick enligt bilder. Samlarobj[…]

Luktar avgaser i kupen

Felet är hittat, den läkte vid DPF inf&a[…]

Jag har märkt att förbrukningen vid ladd[…]

Du vågar! :-)