Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akevolvo
jag har ett problem med mina bromsar.när jag bromsar så sticker den direkt till vänster.jag har bytt bromsok i fram + bromsslangar och rör men den drar fortfarande åt vänster. jag har även bytt dom halvmånade bussningarna(vet inte vad dom kallas) men den drar snett iallafall jag har nyligen besiktat bilen och bromsvärdena blev perfekta.bromsar jag stenhårt så går den rakt fram men bromsar jag lätt så sticker den.vad kan vara fel hjulinställning huvudbromscylinder vad??? :cry:
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
Anliggande bromsar bak kanske?
av Kena
Byt skivor+belägg
Användarvisningsbild
av akevolvo
bromskivorna var det första jag bytte på bilen runt om.bromsoken fungerar utan att kärva nya klossar satt jag dit då. felet består vet inte vart jag kan hitta felet??
Användarvisningsbild
av 745
Vet en 740 med exakt samma symtom. Orsaken var att fjäderbenet på ena sidan var sned. okänt varför, men gick perfekt så länge man inte bromsade.
av m_werking
Kan vara så att den är en aning sned i framvagnen. Alltså att den varit av vägen. En liten smäll, inget stort. Bilen varit på hjulintsällning? Gå till en "riktig" verkstad med "riktiga" grejer. Typ Euromaster.

Däcken! Skick? är det gamla däck? Någon nämde ett snett fjäderben. Låter mycket troligt! Kolla alla dessa enkla saker innan Du börjar plöja ner en massa stålar i bilen!
Användarvisningsbild
av akevolvo
intressant det där med fjäderbenet! det ska jag kolla upp! något galet är det med framvagnen jag har inte tänkt på det men jag har tyckt att den även vill gå åt vänster när man släpper ratten.framvagninställning har jag inte gjort på grund av att den inte sliter snett på däcken.framvagnsinställningen är det bäst jag tar och kollar upp.tackar för tipsen 8)
Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särsk[…]

Bensinpriser v2

Är det bara en slump att Trump krigar mot l[…]

Volvo Premium sound högtalare (Harman Kardon)[…]