Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danniy
Hej,
jag har en S60 med Volvos original bilbarnstol (ägget) med spädbarns insats. Är det någon som vet när man skall sluta använda insatsen i stolen. Jag har försökt att söka men inte hittat det någon stans inte ens på Volvos hemsida. När slutade ni använda era spädbarnsinsatser. Min dotter är snart 9 månader och hon börjar att få det lite trångt i stolen/ägget.

;- )Danniy
av Jaco
Danniy skrev:Hej,
jag har en S60 med Volvos original bilbarnstol (ägget) med spädbarns insats. Är det någon som vet när man skall sluta använda insatsen i stolen. Jag har försökt att söka men inte hittat det någon stans inte ens på Volvos hemsida. När slutade ni använda era spädbarnsinsatser. Min dotter är snart 9 månader och hon börjar att få det lite trångt i stolen/ägget.

;- )Danniy
Om hon är stadig i nacke osv, så är det nog bara att plocka bort insatsen. Den finns väl bara där för att polstra/stabilisera när de är riktigt små...
Användarvisningsbild
av Loner
Kan inget om volvo's stolar, men vi gick från Akta's Autobaby till Cosmic (dvs från babyskydd till barnstol) när Filip var drygt 5 månader.

/L
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Volvo säger att den är upp till ca: 9 månader.
Men vi tog bort den när pojken var 6 mån eftersom han var för stor för den.

/Henrik

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]