- sön 18 apr 2021, 19:00
Tja. Köpte en v70 2.4d automat för några dagar sen där motorservice erfodras står i displayen. Bilen låter lite konstigt på tomgång samt att den är rätt orkeslös så fort man kommer över typ 2500 varv, speciellt på dom högre växlarna.
Har kopplat upp den med vida och får följande felkoder:
CEM-1A59 communication with AUM control module signal missing
ECM-26A0 Injector PowerPoint stage, cyl 4 - signal to high
ECM-1320 Air mass - faulty signal
ECM-1330 Air mass - faulty signal
ECM-135F Mass air flow (MAF) sensor - signal to high
ECM-1360 Intake air temperature (IAT) sensor - signal to low
TCM-0A31 Controle module communication signal missing from engine control module (ECM)
Upptäckte att plaststången till virvelspjället hade lossnat eller är utkopplad på motorsidan. Kan det vara det som är problemet?
Testade även att koppla ur lmm på tomgång och det vart ingen märkbar skillnad mot när den var inkopplad vad jag upplevde, kanske den som är dålig?
Har ingen lust att byta massa dyra saker i onödan så tänkte jag kunde kolla här om någon vet vart man ska börja felsöka. Hört att det är allt möjligt som kan göra att man får felkod på lmm tex.
Tack på förhand
Har kopplat upp den med vida och får följande felkoder:
CEM-1A59 communication with AUM control module signal missing
ECM-26A0 Injector PowerPoint stage, cyl 4 - signal to high
ECM-1320 Air mass - faulty signal
ECM-1330 Air mass - faulty signal
ECM-135F Mass air flow (MAF) sensor - signal to high
ECM-1360 Intake air temperature (IAT) sensor - signal to low
TCM-0A31 Controle module communication signal missing from engine control module (ECM)
Upptäckte att plaststången till virvelspjället hade lossnat eller är utkopplad på motorsidan. Kan det vara det som är problemet?
Testade även att koppla ur lmm på tomgång och det vart ingen märkbar skillnad mot när den var inkopplad vad jag upplevde, kanske den som är dålig?
Har ingen lust att byta massa dyra saker i onödan så tänkte jag kunde kolla här om någon vet vart man ska börja felsöka. Hört att det är allt möjligt som kan göra att man får felkod på lmm tex.
Tack på förhand
- By breakman