Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tresfjord
Hej ! vet att detta varit uppe innan men undrar om någon vet om blinkkabeln är fördragen i min 06;a ? till spegelblinkers har köpt 07 speglar med markbelysning och elinfällbart hur gör jag med elinfällningen
och hur fungerar markbelysning någon som kan förklara har ej haft volvo på många år varit i audi träsket ett gäng med år tacksam för svar mvh Tresfjord v70 2,4 d
Användarvisningsbild
av Lilja
Det är den inte. På de äldre bilarna sitter sidoblinkersen i skärmen, de flyttade den senare till backspegeln. Om jag inte minns helt fel är det dessutom can-styrt vilket gör att det kan bli minst sagt knepigt att få det att fungera. Men någon som har 100% koll får gärna fylla i.
av Thomas J
Hej! jag har en V70N-01 och blinkers i sidospegeln. jag fick dra en egen kabel från skärmblinkersen till sidospegeln. Nu vet jag inte hur det är på din -06 men på min var det inte fördraget.
Användarvisningsbild
av bearv70
Har precis gjort detta på min bil.
min är en 01:a.
Det är lite bökigt,men det går.
Det är som Thomas J säger. Man får dra en kabel från blinkersen i skärmen på var sida. Det går nog att leta upp den i säkringsdosan med, men phuu vilket jobb.Du drar inte bägge kablarna, så som svart. det är jorden. Och den finns redan i backspegelkontakten.
Inget är fördraget till blinkers i din bil heller.
Jag tog bort mina blinkers i skärmarna och köpte nya lister på volvo till just 07:an.
dyra rackare det där . Runt 600 spänn!!
men det är inte det enda problemet. joysticken som styr speglarna blir fel på höger och vänster. det blir tvärt om.Man måste öppna speglarna och ändra lite kablar.Och det måste göras i speglarna!!
Ska du sen som jag, ha infällbara, måste du korsa den högra backspeglens
kablar till elmotorn.Annars går den ena ut och den andra in! Sedan programerar volvo knappen du sätter i mittkonsollen för ca 500 kr.
Men det är värt det!!!
Feta backspeglar e det!
:D
Användarvisningsbild
av bearv70
Glömde :oops:
markbelysningen fungerar direkt med den gamla kontakten,
som du tänder med fjärrkontrollen i nycklen.

jag vet inte säkert om du behöver mixtra med kablarna. eftersom din är en 06:a men blinkers kabel måste du göra :lol:

kanske lika bra att förbereda dig :roll:
av slippy
Blinkers i backspeglarna måste ju vara det dummaste hittils,
iallafall för oss som är lite slarviga och har trångt garage :oops:
Användarvisningsbild
av bearv70
Det kan just vara därför man väljer el-infällbara :lol:

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

Bränsletryck B230fb.