NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dontomase
Hej

Har googlat och letat här men hittar inte riktigt svaren.

Jag funderar på. Kan man byta stereo i en S40 Classic 2012 till en bättre om man köper på skroten?

Om man köper original slutsteg och även en ny enhet till panelen med lågnivå?
Fästena verkar ju finnas för slutsteg under passagerar stolen iaf.
Användarvisningsbild
av 3r1k
Det går absolut att uppgradera performance till high performance eller premium sound, har själv gjort det :P viewtopic.php?f=31&t=155916

Tyvärr är det dock inte helt enkelt då inga kablar finns fördragna om du har performance paketet då allt sitter integrerat i cd-spelaren (IAM), det du måste göra då är att installera ett slutsteg i bagaget, dra om samtliga högtalarkablar till det nya slutsteget, MOST-fiber samt att du måste programmera in detta i bilens CEM. Det positiva i sammanhanget är att du bara behöver införskaffa ett slutsteg samt kablage då de redan befintliga styrenheterna för stereon (IAM+ICM) är desamma oberoende på vilket ljudpaket du har.

Hade du gått från high performance -> premium sound skulle det vara betydligt enklare då du bara behöver byta slutsteg, högtalare + programvara.

Slutsteget sitter förövrigt till höger i bagaget på P1 bilarna, på P2 och P3 sitter de under passagerarstolen. :-)
av Dontomase
Tack, äntligen har jag fått klarhet i hur man skulle kunna göra.

Undrar hur jag missat ditt inlägg, ;-) 8-)
Stefans 968

Slipgrund och första lager färg. IMG_12[…]

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]

Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]