Moderator: Moderatorer

Fick hem nya kort till styrenheterna till ABL, får se om man byter dom i helgen. Nackdelen med att köpa begagnade strålkastare antar jag :P
Nåja, bytet är rätt enkelt vad jag vet, och till en bråkdel av vad begagnade kostade här hemma (800 begagnad med många mil, vs 600 för 2 nya)...
Gått loss med BBV Degreaser samt Wheel Cleaner Acid som avslutades med en runda med deras "clay". Det fastnade inte speciellt mycket skit i leran så den var väl ganska ren men jösses vad jämn lacken är nu ändå jämfört när man känner på den ;-) Avslutades med Megs quickwax och en rejäl rengöring av inredningen. Tog nu ett tag med Concept Vista med, man har ändå lite olackerad plast, som stänkskydd, den undre grillen samt vid och på de yttre backspeglarna. Öppnade motorhuven men där gick gränsen för idag så kollade bara över vätskorna och gick upp och vilade lite med en Cuba libre istället ;-)

484 Seashell metallic måste vara deras mest tacksamma lack att äga
IMG_0062.jpg
IMG_0062.jpg (371.46 KiB) Visad 844 gånger
fjohan82 skrev: lör 24 apr 2021, 17:16 Tankat bilen & varit och tittat på husvagn å bekantas vägnar som inte bor här i trakten.
Min bil skulle nog säcka ihop med den på kroken :-/ :-)
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/h ... 3-14925006 :-o
Jag hade behövt CE-kort :-D
Fick tillbaka bilen efter vildsvinsolyckan, blev en heldel nya delar och omlack av allt fram till framrutan. Jag har electric silver och trodde det skulle synas vad som var nytt och gammalt, men ser inte någon skillnad alls, helt otroligt.

Men tyvärr har verkstan lyckats repa ena framfälgen. Jag har helsvarta fälgar som var rep och skavfria, men inte längre 😥 får se hur dom löser det nästa vecka. Repan är väldigt liten men störande när man själv inte orsakat det.
Senast redigerad av 1 VolvoJull3, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 1482
  • 1483
  • 1484
  • 1485
  • 1486
  • 1912
Strålkastare

Hej Jag kan försöka hjälpa dig isf[…]

Vet att detta är en gammal tråd men t&a[…]

Lufttryck sommardäck

Vad som passar en, vad som är mest ekonomiskt[…]